جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۱
کد خبر: ۹۶۵۵۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
هفتمين نمايشگاه آثار چند نسل هنرمندان معاصر ايران با همکاری ۷۶ هنرمند و بيش از ۲۰۰ اثر تجسمی در نگارخانه لاله برگزار می‌شود.
هفنمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، طی یک دهه اخیر، اهمیت و نقش مقوله هنر و ابعاد اقتصادی آن حائز اهمیت زیادی شده و با توجه به ارزش افزوده‌ای که آثار هنری در طول زمانی کوتاه به همراه داشته‌اند، به فرصتی ویژه و تأثیرگذار در اقتصاد فرهنگ تبدیل شده است که به تبع آن، هنر معاصر ایران نیز در بازارهای جهانی و ملی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و این موضوع به شکل‌گیری چندین بازار هنری در سطوح مختلف و با مخاطبان خاص منجر شده است.

ازاین‌رو نگارخانه لاله با هدف رونق بخشی به اقتصاد هنر و تقویت بنیان‌های هنری شهر، در سال‌های اخیر تلاش کرده تا با همراهی و مشارکت هنرمندان، فرصتی استثنایی برای شهروندانی که درآمدهای متوسطی داشته و علاقه‌مند به گردآوری آثار هنرمندان معاصر هستند، فراهم کند.

لذا در این راستا تاکنون چندین نمایشگاه فروش سالانه آثار هنرمندان معاصر، به صورت متوالی در این مرکز برگزار شده است. در «هفتمين نمايشگاه آثار چند نسل هنرمندان معاصر ايران» که با همکاری ۷۶ هنرمند شکل گرفته است، بيش از ۲۰۰ اثر تجسمي در قالب‌های نقاشی، طراحی، چاپ دستی و فتوآرت، با رويکرد مدرن و معاصر ارائه گرديده که در يک نگاه مي‌توان آثار منتخبي از هنرمندان هشت دهه را در آن مرور کرد. 

هنرمندان حاضر در این نمایشگاه، با هدف توسعه فرهنگی، آثار گران‌بهای خود را به گونه‌ای ارائه کرده‌اند که از یک سو منجر به ایجاد انگیزه برای خرید آثار فاخر هنری و با ارزش شود و از سوی دیگر، ضمن تقویت ذائقه بصری شهروندان به همگانی کردن هنر معاصر یاری رسانند.

بالاترین بهای پرداخت برای خرید آثار در این نمایشگاه ۸۰۰ هزار تومان است.

آیین گشایش نمایشگاه روز جمعه ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۶ تا ۲۰:۳۰ با حضور هنرمندان و دوستداران هنر در نگارخانه لاله برگزار می‌شود و نمایشگاه تا ۲۵ اسفندماه از ساعت ۹ تا ۱۳ و  ۱۴ تا  ۱۸ پنجشنبه‌ها تا ساعت ۱۶ به جز روزهای تعطیل دایر خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار به نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۶۰۴۹۲ تماس بگیرند.

 اسامی هنرمندان شرکت‌کننده:
رضا به انگیز، محمد ابراهیم جعفری، کامبيز درم بخش، مهدی حسینی، حسینعلی ذابحی، یعقوب عمامه پیچ، همایون سلیمی، کیومرث کیاست، مینا نوری، ثمیلا امیرابراهیمی، فرشته غازی راد، بهـزاد شیشه گران، عبدالحمید پازوکی، آرمان استپانیان، ترانه صادقیان، اکبر نیکان پور، مرتضی اسدی، نیلوفر قادری نژاد، علی ندایی، رضا خدادادی، فرح ابوالقاسم، فاطمه رادپور، احمد وکیلی، جمشیدحقیقت شناس، علی خورشیدپور، رضوان صادق زاده، سیروس آقاخانی، جواد نوبهار، رضا هدایت، نیوشا نیوژپور، کیوان عسگری، بهنام کامرانی، مهناز پسیخانی، رضا افسری، کمال طباطبایی، پژمان رحیمی زاده، محمد خلیلی، لیدا معینی، ژاله اخلاقی، پرویز معزز، مظفرتقوی بلسی، سیروس ولی زاده، مانلی منوچهری، صابر سلیمانی، وحیدخضایی، علی گلباز، مهرداد ختایی، علیرضا آدم بکان، مرجان ثابتی، شهرام بابایی، سعید دولتی، ابراهیم علیپور، علی بابایی، جلال‌الدین مشمولی، بهنام ولدوند، سارا جعفری، پیمان رحیمی زاده، بهنوش کاظمی، شیما خشخاشی، بیتا آقاجانی، آناهیتا ابوترابی، سعید خضایی، فرزانه محجوبی، آناهیتا ذابحی، حمیدرضا قیاسی، مریم طباطبایی، هانیه خضایی، حسین زینال پور، عباس حسینی، نجوا عرفانی، الميرا میرمیران، رضا جماعتی، مهدی درویشی، یسنا عسگری، امیرعباسی، امیرحسین بهجتی.
نظر شما