پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۳
کد خبر: ۹۶۵۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
مادر شهید محمد امیرقلی در برنامه ستارگان پرفروغ منطقه ۱۰:
رییس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری به همراه رییس خانه موزه شهیدان اقبالی در ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» منطقه ۱۰ با خانواده شهید محمد امیرقلی دیدار و از آنان تجلیل کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رییس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری به همراه رییس خانه موزه شهیدان اقبالی در ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» منطقه ۱۰ با خانواده شهید محمد امیرقلی دیدار و از آنان تجلیل کرد.

در این دیدار مادر شهید محمد امیرقلی گفت: محمد لحظه‌ای دست از تلاوت قرآن برنمی‌داشت و همیشه با یاد خدا بود. او در نهایت هنگام نوشتن نامه‌ای برای من و دقیقاً یک روز مانده به مرخصی‌اش، به شهادت رسید. 

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی فرزند شهیدش اظهار کرد: ما از قدیمی‌های منطقه ۱۰ هستیم و پسرم سال‌ها با شهید علی غفاری دوست بود. در مرحله سربازی از هم جدا شدند و محمد دوره آموزشی‌اش را در زاهدان گذراند و سپس در ادامه سربازی‌اش به جبهه کوشک رفت و در ۲۰ مرداد ماه سال ۶۱ به شهادت رسید.

وی افزود: پدر محمد خیاط است. ما سه پسر و سه دختر داریم. یکی از پسرهایم که شهید شد و دیگر پسرم هم به دلیل بیماری سرطان فوت کرد. پسر دیگرم در خارج از کشور زندگی می‌کند. همسرم دیگر طاقت روزهای سخت را ندارد و به شدت بیمار شده است. در حال حاضر دخترهایم از من و همسرم مراقبت می‌کنند.

وی بیان کرد: ۳۵ سال از شهادت محمد می‌گذرد و معتقدم همه جوانانی که شهید شدند، از هر لحاظ پاک بودند. او ورزشکار و کوهنورد بود. همیشه در حال تلاوت قرآن بود و یک روز خواندن قرآن را ترک نمی‌کرد. تربیت فرزند، امری مهم است و معتقدم محمد با نان حلال تربیت شد و خداوند توفیق شهادت را به او داد. خانواده‌ها باید در تربیت فرزندانشان دقت کنند تا فرزندانی با ایمان پرورش دهند.

برنامه «ستارگان پرفروغ» سه‌شنبه ۲۴ بهمن ماه در خانه شهید محمد امیرقلی برگزار شد که این دیدارهای هفتگی بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تلطف و احوالپرسی از خانواده شهدا به همت موزه شهیدان اقبالی برگزار می‌شود.

شهید «محمد امیرقلی» متولد ۲۰ مرداد ماه ۱۳۴۱، از دلاورمردان دوران دفاع مقدس است که ۲۰ مردادماه ۱۳۶۱ در منطقه کوشک به شهادت رسید. 

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این برنامه می‌توانند به نشانی: بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی بعد از چهار راه قلیچ خانی، خانه موزه شهیدان اقبالی مراجعه کنند یا با شماره تلفن: ۶۶۶۹۱۵۴۶ تماس بگیرند.
نظر شما