شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۸
کد خبر: ۹۶۵۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
در دویست و دوازدهمین نشست کانون فیلم خط سوم، فیلم سینمایی «سخنرانی پادشاه» ساخته تام هوپر چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه در فرهنگ‌سرای ملل نقد و بررسی می‌شود.
نمایش و نقد فیلم «سخنرانی پادشاه»  در فرهنگ‌سرای مللبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ فیلم «سخنرانی پادشاه» ساخته تام هوپر درباره بخشی از زندگی جرج ششم، ملکه فعلی این کشور، است که دچار لکنت زبان بود.
 
سخنرانی پادشاه فیلمی کنایه آمیز است که در قالب داستان جرج ششم حرف‌های مهمی را به تماشاگر می‌زند. فیلم به این موضوع تاکید می‌کند که هنر سخنوری‌، برای یک سیاستمدار بسیار مهم است اما در عین حال به این موضوع هم اشاره می‌کند مردم فارق از هرگونه آگاهی سیاسی علاقه دارند تا فرد اول کشورشان سخنور خوبی باشد هرچند که هیچ آگاهی از سیاست نداشته باشد.  

سخنران پادشاه  یکی از بهترین فیلمهایی است که در آن می‌توانید قدرت فیلمنامه را درک کنید.
این فیلم درام تاریخی محصول ۲۰۱۰ بریتانیا  بر پایه فیلم‌نامه دیوید سایدلر است.
فیلم مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار گرفته است. فیلم سخنرانی پادشاه با ۷ نامزدی در رشته‌های مختلف از جمله بهترین فیلم درام سال شناخته شد.

علاقه‌مندان برای تماشای فیلم و نقد و بررسی آن می‌توانند  روز چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ به نشانی بزرگراه صدر، خیابان قیطریه، فرهنگ‌سرای ملل، نگارخانه ملل مراجعه کنند.  
نظر شما