چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۷
کد خبر: ۹۶۶۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
با حضور حجت‌الاسلام ناطق نوری و عبدالله جاسبی؛
ویژه‌برنامه «خشت زر» به مناسبت سالروز اعلام موجودیت حزب جمهوری اسلامی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناطق نوری و عبدالله جاسبی، برخی چهره‌های نام‌آشنای حزب جمهوری و خانواده شهید بهشتی یکشنبه ۲۹ بهمن در خانه موزه شهید بهشتی برگزار می‌شود.
کارنامه حزب جمهوری اسلامی در موزه شهید بهشتی واکاوی می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در ویژه‌برنامه «خشت زر» حجت‌الاسلام‌ ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دکتر عبدالله جاسبی رییس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی درباره نقش حزب جمهوری اسلامی و مدیریت شهید بهشتی در تثبیت انقلاب سخنرانی می‌کنند. 

همچنین جواد اطاعت استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی نیز به بحث و گفتگو در زمینه احزاب در ایران می‌پردازد.                 

حزب جمهوری اسلامی مهم‌ترین حزب در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که شماری از شخصیت‌های علمی، مذهبی و سیاسی ایران که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و از یاران امام خمینی (ره) بودند این حزب را سال ۱۳۵۷تأسیس کردند.

حزب جمهوری اسلامی دارای اساسنامه‌ای مشتمل بر ۴۴ ماده و پنج تبصره بود. انتقال تفکرات صحیح دینی، تحلیل‌های صحیح سیاسی به اعماق جامعه، تبیین انقلاب و تشریح چگونگی ایجاد یک نظام اسلامی، استمرار بخشیدن شور مبارزه در میان مردم و حفظ وحدت آنان، آموزش این مفاهیم به جوانان، تشویق جوانان به انضباط حزبی و آماده ساختن آنان برای حضور در عرصه‌های مختلف مدیریت کشور از عقاید حزب بود.

همچنین کمک به همه‌پرسی قانون اساسی، شرکت فعال در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس، مقابله با ضدانقلاب و شرکت در جبهه‌های جنگ، تأسیس کتابخانه و رسیدگی به مناطق محروم برخی از فعالیت‌های این حزب بود.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند یکشنبه ۲۹ بهمن ساعت ۱۸به خانه موزه شهید بهشتی به نشانی خیابان دکتر شریعتی، ابتدای خیابان ظفر (دستگردی)، خیابان صبر، خیابان مطهری، کوچه شهید بهشتی، پلاک ۱۲ مراجعه کنند.

نظر شما