پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۸
کد خبر: ۹۶۶۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
فرهنگ‌سرای رازی در ادامه سلسله برنامه‌های زندگی به سبک بزرگان این بار مراسم تجلیل از استاد محمود رزاقی را در روز یکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه برگزار می‌کند.
آیین نکوداشت «محمود رزاقی» در فرهنگ‌سرای رازی برگزار می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این برنامه که باهدف آشنایی شهروندان با مفاخر و اندیشمندان شهر برگزار می‌شود استاد محمود رزاقی مؤلف و شاعر اهل‌بیت (ع) که بیش از هشتاد هزار بیت شعر سروده است معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

استاد محمود رزاقی ضمن تسلط بر ادبیات فارسی بر ادبیات عرب نیز مسلط و تاکنون ۱۷ اثر مذهبی را به نظم درآورده است که شامل کتب منظوم، نهج‌البلاغه، نهج الفصاحه، خطبه فدکیه، حدیث کساء، دعای سحر، صحیفه سجادیه، رساله حقوق امام سجاد (ع)، مناجات امیرالمؤمنین (ع)، وصیت نامه مولا امیرالمؤمنینع) به امام حسن مجتبی، زیارت عاشورا، زیارت وارث، دعای ندبه، دعای توسل، دعای جوشن کبیر، دعای عرفه، دعای جوشن صغیر، دعای ابوحمزه ثمالی، دعای افتتاح و فرمان حکومتی حضرت امیر به مالک اشتر بخشی از آثار ایشان است.

مراسم رو نمایی از کتاب شرحه شرحه اشک با مویه‌های حضرت زهرا (ع) نوشته استاد رزاقی متخلص به ارم نیز یکی دیگر از قسمت‌های مهم این مراسم است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در برنامه در زمان یاد شده از ساعت ۱۶ به نشانی میدان قزوین، خیابان قزوین، خیابان شهید مرادی، بوستان رازی فرهنگ‌سرای رازی مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۵۵۴۲۳۳۵۳ تماس بگیرند.
نظر شما