جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۷
کد خبر: ۹۶۶۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
آیین سنتی «سمنوپزان» به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) روز دوشنبه سی‌ام بهمن بعد از اذان مغرب در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار می‌شود.
آیین سنتی «سمنوپزان» در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با ایام فاطمیه و شب شهادت حضرت فاطمه (س) آیین سنتی «سمنوپزان» در میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود. در این برنامه که به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و با همکاری گسترده شهروندان اجرا می‌شود، ۱۴ دیگ سمنو پخته خواهد شد.

آیین سنتی «سمنوپزان» از روز دوشنبه سی‌ام بهمن ماه بعد از اذان مغرب آغاز می‌شود و تا صبح روز سه‌شنبه یکم اسفند ادامه خواهد داشت.
 
سمنوپزان یکی از سنت‌های آیینی مردم ایران است که سال‌ها قدمت دارد و در این مراسم در کنار پختن سمنو، روضه و عزاداری نیز انجام می‌شود. نذر پخت سمنو ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) است و شیرینی سمنو از اثر انگشت او پنداشته می‌شود نه از شیرینی شیره جوانه گندم.

اين برنامه‌ در قالب ويژه برنامه «در سوگ ياس» با برپايي نماز جماعت ظهر و عصر و ذكر مصيبت صديقه طاهره با سخنراني حجت الاسلام ميرباقری و مداحي مداحان اهل بيت(ع) برگزار می‌شود. 
نظر شما