جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۸
کد خبر: ۹۶۶۶۸
|
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
نگارخانه‌ها و مراکز هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با برپایی نمایشگاه‌هایی متنوع از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر در اسفندماه هستند.
نگارخانه‌های پایتخت میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی///به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچون هفته‌های گذشته نمایشگاه‌های متعددی را برای علاقه‌مندان در زمینه‌های مختلف به نمایش درآورده‌اند.

هفتمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران در نگارخانه لاله

هفتمين نمايشگاه آثار چند نسل هنرمندان معاصر ايران تا ۲۵ اسفندماه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۸ پنجشنبه‌ها تا ساعت ۱۶ به جز روزهای تعطیل دایر خواهد بود.

در «هفتمين نمايشگاه آثار چند نسل هنرمندان معاصر ايران» که با همکاری ۷۶ هنرمند شکل گرفته است، بيش از ۲۰۰ اثر تجسمي در قالب‌های نقاشی، طراحی، چاپ دستی و فتوآرت، با رويکرد مدرن و معاصر ارائه گرديده که در يک نگاه مي‌توان آثار منتخبي از هنرمندان هشت دهه را در آن مرور کرد. 

نحوه عرضه آثار در اين رويداد به گونه‌اي است که اقشار مختلف جامعه که درآمدهاي متوسطي دارند، بتوانند از فرصت داشتن آثار هنري فاخر بهره‌مند شوند. هنرمندان حاضر در اين نمايشگاه، با هدف توسعه فرهنگي، آثار گران‌بهاي خود را به گونه‌اي ارائه کرده‌اند که از يک سو منجر به ايجاد انگيزه براي خريد آثار فاخر و با ارزش شود و از سوي ديگر، ضمن تقويت ذائقه بصري شهروندان به همگاني کردن هنر معاصر ياري رسانند. 

بالاترین بهای پرداخت برای خرید آثار در این نمایشگاه ۸۰۰ هزار تومان است.

 اسامی هنرمندان شرکت کننده: 
رضا بانگي، محمد ابراهيم جعفري، کامبيزدرم بخش، مهدي حسيني، حسينعلي ذابحي، يعقوب عمامه پيچ، همايون سليمي، کيومرث کياست، مينا نوري، ثميلا اميرابراهيمي، فرشته غازي راد، بهـزاد شيشه گران، عبدالحمید پازوکی، آرمان استپانیان، ترانه صادقيان، اکبرنيکان پور، مرتضي اسدي، نيلوفر قادري نژاد، علي ندایی، رضا خدادادي، فرح ابوالقاسم، فاطمه رادپو، احمد وکيلي، جمشيد حقيقت شناس،علی خورشیدپو، رضوان صادق زاده، سيروس آقاخاني، جواد نوبها، رضا هدايت، نیوشا نیوژپو، کيوان عسگري، بهنام کامراني، مهناز پسیخانی، رضا افسري، کمال طباطبايي، پژمان رحيمي زاده، محمد خليلي، لیدا معینی، ژاله اخلاقي، پرويز معزز، مظفرتقوي بلسي، سيروس ولي زاده، مانلي منوچهري، صابرسلیمانی، وحيد خضايي، علی گلباز، مهرداد ختايي، عليرضا آدم بکان، مرجان ثابتي، شهرام بابايي، سعید دولتی، ابراهيم عليپو،علي بابايي، جلال الدين مشمولي، بهنام ولدوند، سارا جعفری، پيمان رحيمي زاده، بهنوش کاظمی، شيما خشخاشي، بیتا آقاجانی، آناهیتا ابوترابی، سعيد خضايي، فرزانه محجـوبي، آناهيتا ذابحي، حمیدرضا قیاسی، مریم طباطبایی، هانيه خضايي، حسین زینال پور،عباس حسيني، نجواعرفاني،الميرا ميرميران، رضا جماعتی، مهدی درویشی، یسنا عسگری، امیرعباسی،امیرحسین بهجتی.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار به نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۶۰۴۹۲ تماس بگیرند.

«مشق مهربانی» در نگارخانه شفق

نمایشگاه خوشنویسی با عنوان «مشق مهربانی» به سرپرستی«امیرعباس توفیق» و با ارائه آثار هنرجویانش ۴۰ اثر در ابعاد متفاوت با استفاده از شیوه خط نستعلیق با مضامین ادبی و مذهبی تا هشتم اسفندماه دایر است.

رضا بهادری، مسعود جوان، سارا سادات حسینی، مونا زین العابدینی، سحرناز سلیمانی، میترا شاه صفی، الناز شیری، الناز صنعتی، مهدی طالقانی، لیلا عزتی، نرگس فرح زادی، راضیه فلاح، بهاره فیروز بخت، طاهره گلک، هادی محمدی، فاطمه محمدی و زهرا محمدی با ارائه آثار خود در نمایشگاه «مشق مهربانی» حضور دارند.
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه  می‌توانند تا هشتم اسفند از ساعت ۹ تا ۲۰ به فرهنگ‌سرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف آباد)، خیابان ۲۱ بوستان شفق مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۵۵۴۰۱۸ تماس بگیرند.

«بانو هنرمند ایرانی معاصر» در نگارخانه گلستان

آثار خوشنویسی مرضیه فریدونی در قالب نمایشگاهی با عنوان «بانو هنرمند ایرانی معاصر» با ۴۵ اثر در ابعاد مختلف در نگارخانه شماره ۱ فرهنگ‌سرای گلستان تا ۳ اسفند به نمایش در آمده است.

مرضیه فریدونی، فارغ‌التحصیل انجمن خوشنویسان ایران و از شاگردان غلامحسین امیرخانی است. وی تکنیک نستعلیق و شکسته را نزد استادانی چون امیر میرراضی و عبدالله جواری آموزش دیده است و از ۳۲ سال پیش تاکنون به تدریس خوشنویسی پرداخته و نمایشگاه‌هایی را در قالب گروهی و انفرادی برگزار کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید نمایشگاه همه روزه به جز ایام تعطیل به نگارخانه شماره ۱ گلستان به نشانی نارمک، خیابان گلستان، پایین تر از میدان هلال احمر، فرهنگ‌سرای گلستان مراجعه کنند.

«پنجاه سال در مسیر تعلیم و تربیت» در نگارخانه کلک خیال

نمایشگاه گروهی خوشنویسی، تصویرسازی و چاپ دستی با عنوان «پنجاه سال در مسیر تعلیم و تربیت» تا ۱۰ اسفندماه در نگارخانه کلک خیال فرهنگ‌سرای اخلاق برپاست.

به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس مدرسه رفاه، نمایشگاه گروهی خوشنویسی، تصویرسازی و چاپ دستی با عنوان «پنجاه سال در مسیر تعلیم و تربیت» توسط هنرآموزان این مدرسه دایر شده که شامل ۴۰ اثر در بخش خوشنویسی، تصویرسازی و چاپ دستی از هنرجویان سال دهم، یازدهم و پیش‌دانشگاهی به سرپرستی سمیه غلامی دبیر هنرستان می‌شود.

هنرستان رفاه که در سه رشته گرافیک، معماری و انیمیشن فعالیت دارد در کارگاه‌های طراحی، عکاسی، چوب، چاپ، تصویرسازی، مبانی هنرهای تجسمی، نقشه‌کشی، حجم و ماکت و گرافیک، ضمن آموختن مهارت و تخصص در یک رشته مشخص، زمینه اشتغال برای دانش‌آموختگان را فراهم می‌کند.

مدرسه رفاه در سال ۱۳۴۶ توسط تعدادی از مبارزان نهضت انقلاب اسلامی مانند شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید رجایی، مرحوم هاشمی رفسنجانی و تعدادی دیگر از یاران نزدیک امام خمینی (ره) برای رشد فرهنگی جامعه تأسیس شد.

علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی می‌توانند تا ۱۰ اسفند ماه از ساعت ۸ تا ۱۶ از این نمایشگاه در نگارخانه کلک خیال فرهنگ‌سرای اخلاق واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار دیدن کنند.

نمایشگاه نقش‌های برجسته سالتیدو در نگارخانه پردیسان

نمایشگاه «افسانه بی‌ریا» مجموعه‌ای از نقش‌های برجسته بانوی هنرمند افسانه بی‌ریا به روش سالتیدو است که تا دوم اسفندماه پذیرای علاقه‌مندان و هنردوستان است.

نقش برجسته از شاخه‌های مجسمه‌سازی و آثار حجمی است. این هنر اغلب بر روی سنگ‌ها، دیوارهای صخره‌ای و دیوارهای بزرگ اجرا شده است و از روش‌های متداول برای دیوارنگاری است.

با توجه به دشواری‌های اجرای نقوش برجسته بر صخره‌های طبیعی، همچنان آثار حجمی نقش برجسته زیادی از گذشته به یادگار مانده است که نمایان گر اراده انسانی است.

این نمایشگاه اولین تجربه هنری افسانه بی‌ریا در برپایی نمایشگاه انفرادی است و قبل از این در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های گروهی شرکت کرده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا دوم اسفندماه ساعت ۹ تا ۱۸ به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهار راه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره ۴۴۰۰۰۲۰۳ تماس بگیرند.

نمایشگاه «خنده‌های کنار چادر» در گالری پردیسان

نمایشگاه عکس «خنده‌های کنار چادر» آثار هنرمند عکاس و جوان محمدرضا امیر از مناطق زلزله زده غرب کشور، تا دوم اسفندماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ پذیرای شهروندان خیر و نیکوکار است.  

محمدرضا امیر با سفر به مناطق زلزله زده کرمانشاه و شکار لحظه‌های لبخند ساکنان این مناطق با دوربین عکاسی، این نمایشگاه را برپا می‌کند تا ضمن ابراز همدردی با هموطنان زلزله زده، عواید حاصل از فروش آثار خود را به آنان اختصاص دهد.

علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند به گالری یک نگارخانه پردیسان فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره ۴۴۰۰۰۲۰۳ تماس بگیرند.

 نمایشگاه عکس «حماسه حضور» در نگارخانه گلستان

در نمایشگاه «حماسه حضور» ۶۰ اثر از آثار از هنرمند عکاس محمد عباس نژاد فرد عکاس و خبرنگار همشهری و فارغ التحصیل رشته عکاسی از پردیس هنرهای زیبا و دانش آموخته نت دات خبری عکس در ابعاد ۴۰*۵۰ در نگارخانه فرهنگ‌سرای گلستان در برابر دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
 
نمایشگاه عکس «حماسه حضور» با هدف آشنا کردن قشر جوان با حال و هوای دوران مبارزه و پیروزی انقلاب ، معرفی شهدا و به مناسبت سی و نهمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی و به منظور ترویج فرهنگ شهادت و ارزش های انقلاب اسلامی برگزار می شود. 
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا ۳ اسفند ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ به نگارخانه فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، خیابان گلستان، پایین‌تر از میدان هلال احمر مراجعه کنند و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۷۷۸۱۳۸۰۲ تماس بگیرند.


نمایشگاه گروهی صنایع دستی در نگارخانه آفتاب

در نمایشگاه گروهی صنایع دستی که به مناسبت نزدیک شدن به سال جدید برپا شده است، انواع هفت سین، ظروف سرامیکی، دیوارکوب، مانتو، کیف‌های سنتی(ترمه)، شال‌های سنتی شهر یزد و... به معرض نمایش گذاشته شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۴ اسفند، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸،پنجشنبه ۹ تا ۱۷ و جمعه از ۱۴ تا ۱۷ به نشانی: خیابان دکترشریعتی روبه‌روی خیابان دولت،خیابان امام‌زاده، فرهنگسرای آفتاب مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۰۰۹۰۰۰ تماس بگیرند.

نمایشگاه نقاشی با قیر در نگارخانه آفرینش نور

نمایشگاه گروهی «سایه روشن» شامل آثار دیدنی از نقاشی‌های با قیر هنرمند پیشکسوت محمدعلی روح اللهی و هنرجویان وی تا ۱۱ اسفند ماه میزبان هنرمندان و هنردوستان است.

این آثار ترکیبی از امپرسیون، رئال و در برخی از آنها تصاویر ذهنی بوده و تکنیک به کار رفته شامل قیر، نفت، مداد، رنگ روغن و آبرنگ است.
محمدعلی روح اللهی متولد سال ۱۳۲۴ و فارغ التحصیل رشته نقاشی بل آرت رم است و عضویت در انجمن نقاشان ایران و شورای تخصصی هنرستان‌های زیبا در کارنامه هنری وی به چشم می‌خورد؛ وی تاکنون نمایشگاه‌های انفرادی داخلی و خارجی برگزار کرده است.

علاقه‌مندان برای بازدید و خرید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۱۱ اسفندماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت اله کاشانی، بعد از تقاطع شهید ستاری، جنب شهر کتاب مراجعه کنند و یا با شماره ۴۴۰۸۸۷۰۷ تماس بگیرند.

نمایشگاه گروهی نقاشی «برجسته و مدرن» در نگارخانه اندیشه

نمایشگاه گروهی نقاشی «برجسته و مدرن» با آثاری از شیما سرکشیکیان، امیر ثمری و آرزو نخشه در دو سبک برجسته و مدرن از ۲۸ بهمن ماه در نگارخانه اندیشه دایر شده است و به مدت یک هفته پذیرای علاقه مندان است .

این نمایشگاه شامل ۵۰ اثر کار تزیینی در قالب سرامیک برجسته به همراه نقاشی‌های دکوراتیو با نقوش تذهیب برجسته است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه به فرهنگ‌سرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی نرسیده به پل سیدخندان بوستان شهید منفرد نیاکی(اندیشه) مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن  ۸۸۷۶۵۰۹۰ تماس بگیرند.


مهدی نوروزوندیان



نظر شما