پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۲
کد خبر: ۹۶۶۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
آیین اختتامیه سومین همایش خوشنویسی «مشق صلوات» همراه با تجلیل از برگزیدگان خوشنویس پنجشنبه ۳ اسفند ماه در فرهنگ‌سرای بهاران برگزار می‌‌شود.
برگزیدگان سومین همایش خوشنویسی مشق صلوات معرفی می‌شوندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ همایش خوشنویسی «مشق صلوات» برای سومین سال متوالی و به صورت کارگاه خوشنویسی همزمان با ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) با حضور ۳۲۰ هنرمند خوشنویس از سراسر ایران ۱۴ آذر ماه برگزار شد؛ که هنرمندان در این همایش دعای «صلوات» را با انواع خطوط نستعلیق، شکسته، ثلث، معلی، نسخ و نقاشی خط مشق کردند.
 
سپس آثار خلق شده توسط استادان داوری شده و برگزیدگان سومین همایش خوشنویسی مشق صلوات مشخص شدند.

اختتامیه این همایش با حضور استادان و برگزیدگان و سایر شرکت کنندگان روز پنجشنبه ۳ اسفند ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در فرهنگ‌سرای بهاران برگزار می‌شود.

در این آیین از ۲۰ نفر برگزیده در رشته‌های نسخ، نستعلیق، ثلث، شکسته نستعلیق، نقاشی خط و معلی با اهدای لوح سپاس، پرچم جمهوری اسلامی ایران و هدیه نقدی تجلیل می‌شود. همچنین به ۱۰ نفر از استادان خوشنویس، ۸۲ نفر فوق ممتاز و ۷۱ نفر ممتاز لوح سپاس و هدیه نقدی تعلق می‌گیرد.

یاد آور می‌شود به ۵۰ نفر خوشنویس در سطوح عالی و متوسط که در این همایش حضور داشتند نیز هدایای فرهنگی و گواهی حضور نیز  به رسم یادبود  اهدا می‌شود.

این همایش در سال نخست با حضور۲۰۰ نفر شرکت کننده، سال دوم با ۲۶۰ نفر و امسال با ۳۲۰ نفر از سراسر کشور به همت فرهنگ‌سرای بهاران برگزار شد.

از علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه دعوت می‌شود به فرهنگ‌سرای بهاران واقع در میدان ابوذر، انتهای سجاد جنوبی، میدان بهاران، بوستان بهاران مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره۶۶۲۳۳۹۸۰ تماس بگیرند.

نظر شما