پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۱
کد خبر: ۹۶۶۷۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
نمایشگاه مروری بر آثار استاد اسفندیار احمدیه در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.
مروری بر آثار استاد اسفندیار احمدیه در نگارخانه باغ موزه هنر ایرانیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین گشایش نمایشگاه مروری بر آثار استاد اسفندیار احمدیه ساعت ۱۶ روز جمعه چهارم اسفندماه در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی برگزاری می‌شود.
 
استاد اسفندیار احمدیه، نقاش روایات مذهبی، ماجراهای حماسی، کار و معیشت مردمان کوی و برزن، ابعاد متعددی از نگاه به جهان را از خود به یادگار گذاشته است. ایشان از شاگردان علی اصغر پتگر در مکتب کمال الملک بودند.
 
در دیدار از آثار این استاد فقید، با دنيايي از رنگ، شور، تنوع، حركت، زندگي، ايمان، شعف و مهر آشنا مي‌شويم. مهم‌ترين تفاوت ميان آثار احمديه با آثار استادانی از نسل بلافصل کمال الملک، در خلق آثار خيالی است. ایشان در اوایل دهه ۸۰ نیز از سوی انجمن سينمايی فيلمسازان انيميشن ايران (آسيفا) به عنوان پايه گذار انيميشن (پويانمايي) در ايران شناخته شد. وی در سال ۱۳۰۷ در محله پامنار تهران متولد شد و در سال ۱۳۹۰ چشم از جهان فروبست.

 در این نمایشگاه که به همت پروین مهاجر( همسراستاد) برپا می‌شود، حدود چهل اثر از آثار ایشان که کمتر دیده شده، در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

نمایشگاه اسفندیار احمدیه از ۴ تا ۱۵ اسفند ماه همه روزه به‌جز روزهای پنج‌شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۲۰ در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی واقع در خیابان ولی‌عصر، بالاتر از پارک وی، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی هرزگوین، سه راه دکتر حسابی پذیرای علاقه‌مندان و هنر دوستان است.
نظر شما