جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۶
کد خبر: ۹۶۶۸۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
سعید اوحدی، رییس سابق سازمان حج و زیارت؛ رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شد.
سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شد
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، طی حکم محمدعلی نجفی شهردار تهران، سعید اوحدی به عنوان رییس جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جایگزین محمود صلاحی شد.

اوحدی در نشست هیئت امنای سازمان فرهنگی هنری که روز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه در دفتر شهردار تشکیل شد، توانست به اتفاق آرا به عنوان رییس این سازمان انتخاب شود.

هیئت امنای سازمان فرهنگی هنری متشکل از ۱۱ شخصیت حقوقی شامل شهردار تهران، رییس شورای اسلامی شهر تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر آموزش و پرورش، رییس سازمان صدا و سیما، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده نیروی مقاومت بسیج، رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رییس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاست. این جمع محمدعلی نجفی را به عنوان رییس و محسن هاشمی‌رفسنجانی را به عنوان نایب رییس هیئت امنای سازمان فرهنگی هنری انتخاب کرده‌اند.

سعید اوحدی، رییس سابق سازمان حج و زیارت است. او تحصیلکرده‌ رشته‌ مهندسی برق از آمریکاست که در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی برای هشت سال به اسارت رژیم بعثی عراق درآمد. مشاور معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با عراق و سوریه، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان حج و زیارت، معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، معاون سازمان ایرانگردی و جهانگردی، مدیرعامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان، مدیرعامل گروه صنعتی مینو، مدیرعامل شرکت ارس و رییس مجامع شرکت های مجری عمره بخشی از سوابق و مسئولیت‌های سعید اوحدی است.

پیش از این، محمود صلاحی از فروردین ۱۳۹۴ با حکم شهردار وقت ریاست این سازمان را بر عهده داشت.

در متن حکم شهردار تهران برای سعید اوحدی آمده است:

بر اساس مصوبه مورخ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ جلسه هیئت امنا و با توجه به حسن سوابق و تجارب ارزشمند جناب‌عالی به موجب این حکم شما را به عنوان «رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران» منصوب می‌نمایم.
انتظار دارم تمامی مساعی خویش را برای ایفای نقش موثر سازمان در کمک به تحکیم هویت ایرانی و اسلامی و ارتقای مهارت‌های شهروندان در زندگی شهری به کار گرفته و در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری مفید مبتنی بر آموزه‌های دینی و هویت ایرانی با جلب مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر همسو با شعار «تهران؛ شهر امید، مشارکت و شکوفایی» همراه باشید. 
از درگاه خداوند متعال دوام توفیق شما را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، پیشرفت و آبادانی تهران و تامین آسایش و آرامش شهروندان عزیز مسالت دارم.

محمدعلی نجفی
شهردار تهران


نظر شما