شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۰
کد خبر: ۹۶۷۱۲
|
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
آیین سپاس از ۷ دهه فعالیت هنری مهدی علی‌محمدی چهره ماندگارعرصه رادیو و دوبله ایران یکشنبه ۶ اسفند ساعت ۱۸ با حضور هنرمندان سینما، تلویزیون، تئاتر و پیشکسوتان صداپیشه در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.
آیین سپاس از ۷ دهه فعالیت چهره ماندگار دوبله ایرانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دکتر حسن خجسته رییس اسبق معاونت صدا ، پرویز بهرام صداپیشه پیشکسوت، دکتر اسماعیل میرفخرایی دکترای ارتباطات و تهیه کننده برنامه‌های علمی، بهزاد فراهانی بازیگر سینما و تئاتر و نصرالله مدقالچی از صداپیشه‌گان پیشکسوت در این برنامه به سخنرانی می‌پردازند.

اجرای موسیقی سنتی ایرانی با هنرمندی گروه کوچه باغ به سرپرستی شاهرخ سرلک و تکنوازی پیانوی علی نواب‌زاده به همراه پخش کلیپ زندگی و فعالیت‌های هنری مهدی علی‌محمدی بخشی از برنامه‌های این آیین است و امیرحامد موسوی محقق عرصه رادیو دبیر این برنامه است.

مهدی علی‌محمدی از صداپیشه‌گان قدیمی است که بسیاری از صداپیشه‌گان عرصه رادیو، تلویزیون و سینما از حضور او بهره بردند. وی فارغ التحصیل مدرسه عالی هنرپیشگی تهران  در دهه ۱۳۲۰، فارغ التحصیل دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران در رشته ادبیات و بازیگری به سرپرستی دکتر داویدسون، گویندگی و مدیریت دوبلاژ بسیاری از آثار شاخص سینمای کلاسیک همچون از اینجا تا ابدیت ساخته فرد زینه مان، ربکا ساخته آلفرد هیچکاک را برعهده داشت. وی پایه‌گذار ادبیات آکادمیک نمایشی در دوبله آثار انیمیشن کودکان در دهه ۱۳۶۰ و دوبله انیمیشن هایی نظیر دور دنیا در ۸۰ روز، خانواده دکتر ارنست، بچه های کوه آتشفشان، موش کوهستان را برعهده داشته است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان دکترشریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.
نظر شما