چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۳
کد خبر: ۹۶۷۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
فرهنگ‌سرای بهاران در اختتامیه سومین همایش خوشنویسی «مشق صلوات» از برگزیدگان برتر خوشنویس در سالن همایش‌های فرهنگی هنری بهاران تقدیر کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ همایش خوشنویسی «مشق صلوات» برای سومین سال متوالی و به صورت کارگاه خوشنویسی همزمان با ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) با حضور ۳۲۰ هنرمند خوشنویس از سراسر ایران ۱۴ آذر ماه برگزار شد؛ که هنرمندان در این همایش دعای «صلوات» را با انواع خطوط نستعلیق، شکسته، ثلث، معلی، نسخ و نقاشی خط مشق کردند. به همین منظور در آیین اختتامیه از برگزیدگان برتر در سالن همایش‌های فرهنگی هنری بهاران تجلیل شد.
 
برنامه با تلاوتی چند از کلام اله مجید توسط عابدی و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز و نماهنگی از سال‌های قبل همایش خوشنویسی مشق صلوات پخش شد.

در ادامه مهدی تقی نژاد مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ ضمن خوشامدگویی به خوشنویسان بیان کرد: همایش خوشنویسی «مشق صلوات» امسال نسبت به سال‌های قبل با شکوه‌تر برگزار شد و از همه شرکت کنندگان خوشنویس بابت حضورشان در سومین سال قدردانی می‌کنم. نوشتن ذکر صلوات بسیار نیکو است.
 
آثار خلق شده توسط استادان داوری شده و برگزیدگان سومین همایش خوشنویسی مشق صلوات مشخص شدند که به ۲۰ نفر برگزیده در رشته‌های نسخ، نستعلیق، ثلث، شکسته نستعلیق، نقاشی خط و معلی با اهدای لوح سپاس، پرچم جمهوری اسلامی ایران و هدیه نقدی تجلیل شد. 

همچنین به ۱۰نفر از استادان خوشنویس، ۸۲ نفر فوق ممتاز و ۷۱ نفر ممتاز لوح سپاس و هدیه نقدی اهدا شد.

به ۵۰ نفر خوشنویس در سطوح عالی و متوسط که در این همایش حضور داشتند نیز هدایای فرهنگی و گواهی حضور به رسم یادبود  اهدا شد.

در پایان برنامه تنبور نوازی گروه بهاران اجرا شد که بسیار مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

این همایش در سال نخست با حضور ۲۰۰ نفر شرکت کننده، سال دوم با ۲۶۰نفر و امسال با ۳۲۰ نفر از سراسر کشور به همت فرهنگ‌سرای بهاران برگزار شد.

اختتامیه سومین همایش خوشنویسی «مشق صلوات» ۳ اسفند در فرهنگ‌سرای بهاران برپا شد.

نظر شما