شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۱
کد خبر: ۹۶۷۷۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ‌سرای تهران انجام می‌شود
ویژه برنامه «تا اوج آسمان» رونمایی از تندیس شهید سرلشکر خلبان مصطفی اردستانی یکشنبه ۱۳ اسفند با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ‌سرای تهران در سرای محله شهرک دانشگاه شریف برگزار می‌شود.
از تندیس شهید سرلشکر خلبان مصطفی اردستانی رونمایی می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای تهران با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران، سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا و شهرداری منطقه ۲۲ ویژه‌برنامه تا «اوج آسمان» را برای تجلیل از خانواده شهید سرلشکر خلبان مصطفی اردستانی و رونمایی از سردیس این شهید والامقام برگزار می‌کند. 

سخنرانی امیر سرتیپ دوم دکتر حسن سیفی دستیار فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه راهیان ارتش و رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران و علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲، اجرای سرود گروه رزم نوازان ارتش از دیگر بخش‌های این مراسم است.

شهید سرلشکر مصطفی اردستانی در سال ۱۳۲۸ در روستای قاسم‌آباد از توابع شهرستان ورامین دیده به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهرستان ورامین گذراند و پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۴۸ به خدمت سربازی اعزام شد. شهید اردستانی در طول جنگ تحمیلی همواره داوطلب مأموریت‌های مشکل بود و بارها اتفاق می‌افتاد که در یک روز، ۷ بار به خاک دشمن حمله می‌برد و بدون شک او با انجام دادن ۴۰۰ پرواز برون مرزی بر فراز خاک دشمن و ۱۷۲۴ ساعت پروازهای مختلف در خاک میهن اسلامی، یکی از قهرمانان جنگ محسوب می‌شود که چندین بار تا مرز شهادت پیش رفت و سرانجام در تاریخ ۷۳/۱۰/۱۵ بر اثر سانحه هوایی، به همراه فرمانده فقید نیروی هوایی، سرلشکر شهید منصور ستاری و چند تن دیگر از هم‌رزمانش، به آرزوی دیرینه‌اش رسید.

 این برنامه ۱۳ اسفند در سرای محله شهرک دانشگاه شریف  واقع در بلوار شهید اردستانی  برگزار می‌شود.
نظر شما