سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۹
کد خبر: ۹۶۸۲۸
|
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
مهندس بابایی، فرمانده سازمان بسیج شهرداری تهران در برنامه «پدران آسمانی»:
سومین همایش «پدران آسمانی» ویژه خانواده‌ شهدای مدافع حرم با مشارکت موسسه فرهنگی هنری «پارس سفیران کرخه» و حوزه بسیج شهرداری منطقه ۸ برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در برنامه «پدران آسمانی» که باهدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم مقام خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم (ایرانی، افغانستانی، پاکستانی و عراقی) که همزمان با شب وفات حضرت ام البنین(س) و مصادف با سالروز تکریم مادران و همسران شهدا برگزار شد از خانواده‌های معزز شهدا تجلیل به‌عمل آمد.

فرمانده سازمان بسیج شهرداری تهران در این مراسم با بیان اینکه نصب تندیس‌ها و تمثال‌های شهدا یکی از مهمترین فعالیت‌های ما در بسیج شهرداری بوده است، گفت: در ادامه این فعالیت چند سالی است که تندیس و تمثال شهدای مدافع حرم را در شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی نیز نصب کرده‌ایم و ادامه می‌دهیم.

مهندس بابایی با تاکید براینکه وظیفه ما این است که همیشه در جبهه حق بر علیه باطل خدمت کنیم افزود: در استان تهران ما بیش از ۳۳ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌ایم و این آمار نشانه‌ای است برای همه که جنگ حق و باطل همیشه برقرار است.

وی با اشاره به اینکه تمام اتفاقات، توطئه ها، فراز و نشیب‌هایی که دشمن در طول این ۴۰ سال بر علیه انقلاب ایران رقم میزند، اظهار داشت: در حقیقت پاتک دشمن به خود انقلاب است آن هم انقلابی که هدف والای آن تحقق تمدن نوین اسلامی است تا زمانی که انقلاب اسلامی ایران به انقلاب امام زمان (عج) متصل شود.

فرمانده سازمان بسیج شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه این پاتک ها و توطئه ها در حقیقت پاسخ ما به تمام «نه»‌های بزرگی است که به‌وسیله انقلاب اعلام کردیم، گفت: «نه» بزرگ ملت ایران به طاغوت، دیکتاتوری، امپریالیسم جهانی، سلطه آمریکا باعث شد این انقلاب امروز در مسیر خلاف رودخانه‌ای که برای مردم ایران ترسیم کرده بودند حرکت کند زیرا هدف ما فقط رضایت خداوند است.

این مسئول با تأکید بر اینکه آشوب دراویش و غائله پاسداران نمونه پاتک دشمن است، بیان کرد: شواهد و گفته‌های حاضران در این آشوب‌ها نشان می‌دهد حضور دراویش با سلاح‌های سرد و حمله آن‌ها به نیروهای خدوم امنیت کشور تنها با هدف آسیب رساندن، کشتن و ایجاد ترس در میان مردم با جهت دهی دشمنان بوده است.

در ادامه این مراسم سردار صالح، يار ديرين امام و رهبری گفت: امام علی(ع) فرمودند: در آخرالزمان ظاهر می‌شوند بی حجابان، برهنگان و بی خدایان برای غیرشوهران خود رهاکردگان آیین و داخل شدگان به گناه، شتاب کننده به‌سوی لذات و خوشگذرانی‌ها، حلال شمردگان محرمات الهی و وارد شوندگان به دوزخ.

وی با تأکید بر جایگاه و مقام زن پیش و پس از اسلام افزود: در کشور متمدن آن زمان چین زنان برای ازدواج معامله می شدند، حق کسب سواد نداشتند و بشدت مورد توهین قرار می گرفتند.

این مسئول بیان کرد: در هندوستان هم اوضاع بهتر از این نبود زن وجودی طفیلی برای شوهر بود و اگر شوهرش فوت می‌شد زن را داخل رودخانه سن می انداختند و محکوم به مرگ بود.

صالح با بیان اینکه در کشور مصر اگر نیل دچار کم آبی می‌شد برای جبران دختر جوان آرایش کرده داخل رودخانه می‌انداختند، تأکید کرد: در آفریقا زنان مانند کالا به فروش می‌رسیدند و اوضاع زنان در کل جهان پس از اسلام کن فیکون می‌شود.

وی با پرداختن به جایگاه والای بانو ام البنین(س) تصریح کرد: تقدیم کردن ۴ فرزند پسر به ساحت امام حسین(ع) اتفاقی نادر است و این اتفاق حاصل پرداختن به مقام والای زن در تاریخ اسلام است.

 در این برنامه فرهنگ‌سرای گلستان با شميم پيكر مطهر شهيد حسن كریمی عطرآگين شد.

مستند تلویزیونی «پناه حرم» به تهیه کنندگی و کارگردانی حسین سوهانی كه نگاه ویژه‌ای به گوشه‌ای از زندگی شهید مدافع حرم مجید قربانخانی دارد نيز برای اولین بار در این برنامه به نمایش درآمد.

نظر شما