پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۰
کد خبر: ۹۶۸۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
ویژه برنامه «تا اوج آسمان» رونمایی از تندیس شهید سرلشکر خلبان مصطفی اردستانی یکشنبه ۱۳ اسفند با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ‌سرای تهران در سرای محله شهرک دانشگاه شریف برگزار ‌شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه تا «اوج آسمان» را برای تجلیل از خانواده شهید سرلشکر خلبان مصطفی اردستانی و رونمایی از سردیس این شهید والامقام به همت فرهنگ‌سرای تهران با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران، سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا و شهرداری منطقه ۲۲ با سخنرانی حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری، امیر سرتیپ دوم حسن سیفی، علی نوذر‌پور شهردار منطقه ۲۲ و با حضور اسماعیل قضاتلو مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۲ و رییس فرهنگ‌سرای تهران،خانواده شهید اردستانی و جمعی از سرداران و قهرمانان نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

تندیس شهید سرلشکر خلبان مصطفی اردستانی رونمایی شد

حجت الاسلام حسن ناصری پور درباره شهید اردستانی بیان کرد: شهید اردستانی وجودش سراسر اخلاق نیک و چهره محبوب مردمی بود. البته منهای آن جایگاهی که در مجموعه کاری خود داشت. اینطور نیست که نسبت به شهید و شهادت بخواهیم تنها با چند برنامه نمادین وظیفه مان به اتمام رسد. حقیقتا وظیفه ماست که به جهت ارج نهادن به جایگاه هم به جهت تقویت جایگاه  فرهنگ شهادت فرهنگ شهید به این مقوله بپردازیم.
 
وی ادامه داد: امروز آنچه جایگاه جمهوری اسلامی را در بین همه کشورهای اسلامی و ابر قدرت دنیا محفوظ نگه داشته فداکاری همین شهداست. فداکاری انسان‌هایی که خدا را به معنای واقعی کلمه درک کردند و به معنی حقیقی کلمه تسبیح خدا گفتند. وقتی زندگی‌نامه این شهدا را ورق می زنیم درک می‌کنیم که شهید  یک اتفاق نیست و با حادثه پیش نمی‌آید. شهیدی همچون حدادیان که در قائله پاسداران به شهادت رسید اگرچه جوان است اما نوع معامله‌اش با سیدالشهدا وحرف‌هایی که با خانواده‌اش زده  نشان از این دارد که در اعماق وجودش آماده پر کشیدن است. شهید حججی و شهید همدانی و باقی شهدا هم همینطور هستند.
 
ناصری‌پور درباره برگزاری چنین برنامه‌هایی گفت: برگزاری این جلسات به شرط اینکه این فرهنگ را نشر بدهد و به معنای حقیقی کلمه در جامعه اشاعه بدهد اثر بسیار خوبی دارد. یکی از وظایف اصلی سازمان فرهنگی هنری همین است که نسبت به تفحص سیره شهدا و زندگی نامه شهدا اقداماتی را سرو سامان بدهد که تا حدودی هم توانسته انجام بدهد. این برنامه جزو برنامه‌هایی است که به همت دوستان ما در دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ و شهرداری ۲۲ انجام شده است. ان شاالله خداوند همه ما را در زمره دوستداران و کاروان شهدا قرار بدهد 
 
تندیس شهید سرلشکر خلبان مصطفی اردستانی رونمایی شد

سردار امیر محمود ضرابی به عنوان دیگر سخنران این ویژه برنامه درباره اهمیت و ارزش نگه داشتن یاد و خاطر شهدا گفت: آنچه ما امروز داریم و شاهد این آسایش و آرامش و عظمت و اقتدار در جهان هستیم نتیجه خون شهیدان ما جانبازی جانبازان ما ایثار ایئارگران ما و جوانمردی و فتوت و گذشت مردان ماست که امروز می‌توانیم افتخار کنیم که یک کشور در سیاره زمین با آزادی خوب و با اقتدار و صلابت زندگی می‌کنیم. 
 
وی با یادی از خاطرات شهید اردستانی ادامه داد: افتخارمان این است که سربازیم. وقتی سرباز سرش را در راه خدا بدهد دیگر فرصتی برای عرض اندام ندارد. در گذشته بسیار دور کسی از من سوال کرده بود که چرا خلبان‌ها زود از دنیا می‌روند من گفتم آن‌هایی که قرار است زود از دنیا بروند می‌آیند خلبان می‌شوند.  مصطفی اردستانی نیز از این جنس بود. او در هرکجا که لازم بود کاری انجام بدهد انجام می‌داد. با مردم دمخور بود و مردم را خیلی دوست داشت. با  شهید عباس بابایی خیلی هماهنگ بود و همکاری می کرد. باید قدرشان را دانست.

 از تندیس شهید سرلشکر خلبان مصطفی اردستانی رونمایی شد

امیر سرتیپ سیفی: باید قهرمانان امروز را بشناسیم
امیر سرتیپ دوم حسن سیفی دستیار فرمانده ارتش، فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه راهیان ارتش و رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران دیگر سخنران این مراسم بود. وی در ابتدای سخنان خود به تقدیر از خانواده شهید اردستانی پرداخت. 
 
وی در ادامه با معرفی یکی از قهرمانان دفاع مقدس سرتیپ دوم خلبان فرج الله براتپور از حاضران خواست تا او را تشویق کنند. امیر سیفی در ادامه گفت: چگونه ما در مملکتمان رستم را می‌شناسیم و فرج‌الله براتپور قهرمان h3 را نمی‌شناسیم. در آلمان کسانی که حتی یک روز در جنگ شرکت کرده‌اند، علامتی دارند تا هر کجا که رفتند، مردم آنها را بشناسند و به آنها احترام کنند.
 
وی در پایان گفت: من از اهالی قلم گله‌مندم که براتپور را به مردم معرفی نکرده‌اند. امروز باید برات پور را همه بشناسند، امنیت از براتپور است و ما باید بیش از اینها به براتپور و براتپورها احترام بگذاریم.
 
از تندیس شهید سرلشکر خلبان مصطفی اردستانی رونمایی شد

نوذرپور: در عمل به شهدا وفادار باشیم
علی نوذر‌پور شهردار منطقه ۲۲ دیگر سخنران این مراسم بود. وی ضمن خیر مقدم به مخاطبان گفت: معمولا وقتی نام ارتش و نیروی نظامی می‌آید، آدم‌های جنگجو، قهرمان و دلاور در ذهنمان متجلی می‌شود؛ حضور در این مراسم اما به من آموخت که این بزرگان علاوه بر روحیه دلاورانه دارای روحیه لطیف و عاطفه عظیم و طبع انسانی فراوانی هستند. این موضوع مرا شگفت زده کرد و باعث شد که بیش از پیش به هم وطن بودن با این بزرگان افتخار کنم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نیروی هوایی چه پیش از انقلاب اسلامی و چه پس از آن در تمامی حوادث همواره پیشتاز و پیشگام بوده است؛ گفت: مهم‌ترین تصویری که من از «نیروی هوایی» دارم به دوران پیش از انقلاب اسلامی ایران بازمی‌گردد. روزهایی که ما در تظاهرات شرکت می‌کردیم و امید نداشتیم به این زودی به نتیجه برسیم و به آن نظام سراسر مصلح چیره شویم. اما همبستگی و بیعت نیروی هوایی با امام خمینی(ره) که آن تصویر بی بدیل را رقم زد، ابهت نظام شاهنشاهی را شکست و این اطمینان و باور را در مردم ایجاد کرد که می‌توان با دست خالی نیز بر ظلم چیره شد. 

شهردار منطقه ۲۲ در ادامه با اشاره به یکی از بیانات شهید اردستانی گفت: شهید اردستانی در جایی گفته «چه طور ممکن است اردستانی باشد و مردم در اضطراب باشند» این بیانی است که باید ما و دیگران مدیران به آن توجه ویژه‌ای کنیم. شهیدان رفتند برای این مردم و حالا چگونه ممکن است مدیران و مسئولین باشند و مردم در دشواری باشند. 

وی در پایان گفت: باید ارزش شهدا را بیش از شعارهای و و تعریف ها ببریم و با این مسائل خودمان را سرگرم نکنیم؛ مهم این است که راه شهدا را در عمل پاس بداریم و در توجه به رفع نیازهای مردم، با مردم بودن و برای مردم مسئولیت پذیرفتن به آنها که رفته‌اند وفادار باشیم.

از تندیس شهید سرلشکر خلبان مصطفی اردستانی رونمایی شد

در پایان این برنامه با حضور خانواده شهید اردستانی تندیس این شهید والامقام در بلوار شهید اردستانی نصب شد.

مطالب مرتبط
نظر شما