پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۹
کد خبر: ۹۶۸۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
کتابخانه فردوس در کارگاه قصه‌گویی «با من بخوان»، مفهوم صلح یکی از ارزش‌های زندگی را به کودکان آموزش می‌دهد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتابخانه فردوس در کارگاه قصه‌گویی «با من بخوان» که روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ماه ساعت ۱۰ با هدف ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌شود، مفهوم صلح یکی از ارزش‌های زندگی را به کودکان آموزش می‌دهد.

کتاب ارزش‌های زندگی (مجموعه ۱۰ جلدی) نوشته ناصر یوسفی، دست‌نامه‌ای است برای آموزش ۱۰ ارزش شامل احترام به خود و دیگران، آزادی، شادی، همکاری، فروتنی، سادگی، راستی، مسئولیت‌پذیری، صلح و بردباری و دیگرپذیری به کودکان پیش‌دبستانی و سال‌های اول دبستان. این ارزش‌ها جهانی هستند یعنی در سراسر جهان در همه فرهنگ‌ها ستوده می‌شوند. در این کتاب ۱۰ ارزش زندگی به شیوه‌ای خلاق به کودکان با کمک فعالیت‌هایی گروهی مانند بازی، شعرخوانی و گفت‌وگو، قصه و نمایش و کاردستی آموزش داده می‌شود.

هدف از آموزش این مفاهیم، یاری به کودک برای تفکر در ارزش‌های زندگی و تبدیل کردن آنها به رفتارهایی سازنده در طی زندگی روزانه است. هدف طراحان فعالیت‌های این مجموعه این بوده که کودک را در کشف و شناخت گنج‌های درونی خود یاری دهند.

پروین پناهی از نویسندگان و مربیان حوزه کتاب کودک، با خوانش این کتاب کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده را با فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و همچنین مفهوم و کارکرد صلح آشنا می‌کند؛ سپس کودکان با بهره‌گیری از قوه تخیل و با شخصیت پردازی، شخصیت‌های ذهنی خود در قالب نقاشی به روی کاغذ می‌آورند.

علاقه‌مندان برای حضور در این کارگاه می‌توانند به کتابخانه فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.
نظر شما