پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۶
کد خبر: ۹۶۸۷۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
فرهنگسرای فردوس با مشارکت دبستان آینده برتر و در آستانه سالروز میلاد باسعات بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، جشن عبادت دختران 9 ساله را برگزار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای فردوس با مشارکت دبستان دخترانه آینده برتر و به مناسبت میلاد با سعادت بانوی آب و آیینه حضرت زهرا(س) با هدف ترویج فرهنگ دینی، توسعه عفاف و حجاب، در مراسمی با حضور اولیا و مربیان دانش‌آموزان، جشن تکلیف دختران ۹ ساله را در روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ماه با برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری برگزار کرد.
 
مدیر و موسس مدارس زنجیره‌ای آینده برتر در ابتدای این مراسم اظهار کرد: جشن تکلیف دوره جدیدی در زندگی هر فرد است که با توکل به خدا این برهه از زندگی با موفقیت‌های زیادی همراه خواهد بود.
 
وی هدف از برگزاری جشن تکلیف را ترویج فرهنگ دینی، توسعه عفاف و حجاب در مدارس و همچنین باقی ماندن خاطره‌ای خوب در ذهن دانش آموزان بیان کرد و افزود: جشن تکلیف یکی از وقایع مهم در زندگی هر نوجوان است که شیرین‌ترین لحظه‌های به یادماندنی را برای استقبال از تکالیف الهی به ارمغان می‌آورد و برگزاری این‌گونه مراسم‌ها از عوامل تاثیرگذاری است که کودکان و نوجوانان به اهمیت ادای تکلیف الهی و عبادی آشنا می‌شوند.
 
در ادامه مسعود قریب از کارشناسان امور دینی و مذهبی در حوزه کودکان و نوجوانان، به اجرای بخش‌های مختلف از جمله سرود، نمایش، مسابقه، اهدای جایزه و ... با محوریت جشن عبادت و تأکید به چگونگی و انجام فرائض و واجبات دینی توسط دختران 9 ساله در خلال برنامه پرداخت.
 
قریب با بیان اینکه جشن عبادت اعلام ورود دانش آموزان به حلقه مستحکم مومنان الهی است گفت: هر فردی که مکلف می‌شود باید آگاهی‌هایی از احکام دینی خود داشته باشد که توجه به نماز و روزه و رعایت حجاب از جمله این احکام است.
 
  1. در پایان مراسم، بسته های هدیه شامل چادر نماز و سجاده به دختران دانش آموز مکلف اهدا شد.
نظر شما