جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۰
کد خبر: ۹۶۹۰۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
ویژه برنامه روز فرهنگ این هفته اختصاص به تجلیل از نویسنده و شاعر آئینی منطقه 19 حسن آخوندی داشت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتابخانه فرهنگ‌سرای مهر در روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه آخرین جلسه روز فرهنگ در سال ۹۶ را برگزار کرد. این برنامه به معرفی آثار و تالیفات «حسن آخوندی» شاعر و نویسنده ساکن منطقه 19 اختصاص داشت.

اشعار و آثار این شاعر گرانقدر در مجموعه‌های متعدد ادبی به چاپ رسیده است. وی در سال‌های اخیر اشعار و مراثی خود را در کتاب «دلباختگان» گرد آورده و به دست چاپ سپرده است که با استقبال خوبی روبه رو شده است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۹ و رییس فرهنگ‌سرای مهر هدف از این برنامه را معرفی نخبگان فرهنگی، هنری و ارتباط بیشتر آنان با اهالی منطقه دانست.
سعید رنجبریان گفت: فرهنگ‌سرای مهر با تداوم برگزاری برنامۀ روز فرهنگ در سال‌های اخیر و معرفی آن به ساکنان و به خصوص جوانان این منطقه توانسته زمینۀ هم افزایی فعالیت های فرهنگی و هنری را با این اساتید فراهم سازد. وی گفت: فرهنگسرای مهر تلاش می‌کند علاوه بر کشف چهره‌های فرهنگی و هنری و معرفی آنان زمینه‌های همکاری و تعامل با این اساتید را فراهم سازد.

تجلیل از اهالی ادب و هنر خدمت به فرهنگ است
 
حسن آخوندی با تشکر از برگزاری چنین جلسات فرهنگی که با هدف ارج نهادن به تلاش هنرمندان و پیشکسوتان برگزار می‌شود گفت: شایسته است که اهالی فرهنگ و ادب پیش از آنکه رخ در نقاب خاک بکشند مورد تقدیر قرار گیرند. ایشان ضمن معرفی آثار و فعالیت‌های خود در حوزۀ شعر آئینی گفت: از افتخارات اینجانب است که وقت و اندیشۀ خود را به موضوع و فرهنگ عاشورایی و گسترش اندیشۀ ائمۀ اطهار اختصاص داده ام. وی ضمن برشمردن موفقیت های خود در جشنواره های ادبی متعدد عامل موفقیت خود را توجه و عنایت خداوند و ائمۀ اطهار دانست.


در  پایان این مراسم با حضور مسئولان فرهنگسرای مهر و جمعی از علاقه‌مندان  از حسن آخوندی  قدردانی شد.  ویژه برنامه «روز فرهنگ» هر ماه یک بار در کتابخانه فرهنگ‌سرای مهر و با هدف معرفی و تجلیل از شخصیت‌های فرهنگی و هنری ساکن منطقه ۱۹ برگزار می شود. این مراسم ششمین ویژه برنامۀ روز فرهنگ بود که در کتابخانۀ مهر برگزار شد.

نظر شما