چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۰
کد خبر: ۹۶۹۰۸
|
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
آیین بزرگداشت مرحوم عبدالرضا کردی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱ و رییس فرهنگ‌سرای ملل روز پنجشنبه ۱۷ اسفند ماه با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مدیران و چهره‌های فرهنگی در مجتمع فرهنگی مذهبی امام رضا (ع) برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین بزرگداشت مرحوم عبدالرضا کردی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱ و رییس فرهنگ‌سرای ملل که روز ۲۹ بهمن ماه در پی حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج درگذشت، روز پنجشنبه ۱۷ اسفند ماه در مجتمع فرهنگی مذهبی امام رضا (ع) برگزار شد. 

در این مراسم خانواده مرحوم عبدالرضا کردی، سعید اوحدی رییس، حجت‌الاسلام حسن ناصری پور معاون فرهنگی و جمعی از مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به همراه محمود صلاحی رییس پیشین سازمان فرهنگی هنری، حجت‌الاسلام سید مهدی حسین زاده مدیر بنیاد قرآن کریم و تعدادی از مدیران و چهره‌های فرهنگی حضور داشتند. 

آیین بزرگداشت مرحوم کردی با قرائت قرآن آغاز شد و پس از آن، حاج حمید منتظر و حاج حمید رمضان پور به مرثیه‌سرایی پرداختند. 

حجت‌الاسلام علی سعیدیان نیز سخنران این مراسم بود که با اشاره به حادثه سقوط هواپیما گفت: این سانحه ناگوار بسیاری از افراد را داغدار کرد و به ویژه به خاطر درگذشت آقای کردی متأثر شدیم. امیدوارم خداوند ایشان را غریق رحمت کند و به خانواده محترمشان صبر عنایت کند. سوابق علمی و خدمات ایشان مطمئناً زمینه قرب الهی را برایشان فراهم می‌کند. 

وی افزود: ثبات قدم در دین مسئله بسیار مهمی است، در حالی که برخی دین را صرفاً به ظواهر آن تعریف می‌کنند. خدا ما را نیافرید که فقط نماز بخوانیم. ما را آفرید که نماز بخوانیم تا به حقیقت ایاک نعبد و ایاک نستعین برسیم. روزه بگیریم تا اراده‌مان تقویت شود و درونمان زلال باشد. باید این ظواهر را رعایت کنیم، ولی از رذیلت‌های اخلاقی نیز دوری بجوییم. 

حجت‌الاسلام سعیدیان ادامه داد: نباید اعمالی مانند نماز را بالاتر از چیزی که هست، ببینیم و از اهداف متعالی غافل شویم. اگر خدا نمازخوان صرف می‌خواست که شیطان از سال‌ها قبل از انسان داشت به بهترین شکل نماز می‌خواند. اگر خدا ذکرگو می‌خواست، خودش مسبح و مذکر داشت و نیازی به من و شما نبود. شیطان هزار سال عبادت کرد، ولی سر بزنگاه از خداوند اطاعت نداشت و نتوانست به انسان سجده کند. همین امروز پیروان وهابیت از لحاظ ظاهری عبادات بسیار زیادی دارند. اما اگر درون شخص پالایش نشده باشد، عبادت فایده‌ای ندارد. 

شعرخوانی فرزند مرحوم عبدالرضا کردی بخش پایانی این مراسم بود. 
نظر شما