سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۲:۱۲
کد خبر: ۹۶۹۴۲
|
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
انیمیشن فیلشاه به کارگردانی هادی محمدیان و از محصولات موسسه تصویر شهر از چهارشنبه ۲۴ اسفندماه و در نوروز به اکران عمومی درمی‌آید.
اکران انیمیشن فیلشاه در نوروز
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ فیلشاه به کارگردانی هادی محمدیان، تهیه‌کنندگی حامد جعفری، محصول گروه هنر پویا و با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و موسسه تصویر شهر یکی از فیلم‌هایی است که در نوروز به سرگروهی سینما آزادی به نمایش در می‌آید.
 
انیمیشن سینمایی «فیلشاه» به عنوان تنها انیمیشن راه یافته به بخش مسابقه سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با ۲۲  اثر سینمایی دیگر به رقابت پرداخت.
داستان «فیلشاه» در جنگلی در آفریقا رقم می‌خورد. رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌شود... .

محمدباقر مفیدی کیا، هادی محمدیان و علی رمضان فیلمنامه این اثر را نوشته‌اند. 

سعید شیخ‌زاده مدیر دوبلاژ «فیلشاه» است و بهرام زند، زهره شکوفنده، ناصر طهماسب، میرطاهر مظلومی، شوکت حجت، حامد عزیزی، ژرژ پطروسی، شایان شامبیاتی، بهمن هاشمی، اکبر منانی و حسین عرفانی جمعی از بهترین‌های دوبله ایران این اثر را صداپیشگی کرده‌اند. 

تولید «فیلشاه» داستانی فانتزی برای مخاطبان کودک و نوجوان دارد که بخش‌هایی از صداگذاری این انیمیشن در آمریکا و ساخت موسیقی آن به‌صورت ارکسترال با حضور حدود ۶۰ نوازنده انجام شده و صرف ۱۰ میلیون گیگاهرتز پردازش کامپیوتری برای رندرینگ این انیمیشن، منجر به انجام ۶۰ درصد از این مرحله تولید در کشور اوکراین شده است.
 
«فیلشاه» انیمیشنی پرکاراکتر است که در تولید آن تیمی ۲۲۰ نفره مشارکت داشته‌اند. بیش از ۵۰ انیماتور در این گروه مسئولیت متحرک سازی انیمیشن «فیلشاه» را بر عهده داشته‌اند. گفته می‌شود یکی از چالش‌های اصلی این تیم، متحرک‌سازی حیوانات چهارپا و دوپا پرتعدادی است که در این انیمیشن حضور دارند. برای تولید «فیلشاه» بیش از ۲۰ نرم‌افزار گرافیکی مورد استفاده قرار گرفته‌ است، علاوه بر آن بخش قابل توجهی از پایپ لاین تولید انیمیشن در گروه «هنر پویا» توسط برنامه نویسان ایرانی بومی شده‌ است که کمک بسزایی در کاهش زمان و هزینه تولید انیمیشن‌های سینمایی این شرکت داشته است.
 
این گروه پیش از این با تولید انیمیشن «شاهزاده روم» عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران را از آن خود کرده‌اند. 
 
فیلم‌های سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، «لاتاری» به کارگردانی محمد حسین مهدویان، «خرگیوش» به کارگردانی نیما باغبانی، «لونه زنبور» به کارگردانی برزو نیک نژاد، «مصادره» به کارگردانی «مهران احمدی» و «فراری» به کارگردانی علیرضا داوود نژاد دیگر فیلم‌های اکران نوروزی هستند که از چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه به نمایش در می‌آیند.

نظر شما