شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۲
کد خبر: ۹۶۹۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، هنری و آیینی مذهبی استقبال از نوروز با عنوان «فصل دل‌تکانی» پنجشنبه و جمعه پایان سال در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، هنری و آیینی مذهبی استقبال از نوروز با عنوان «فصل دل تکانی» پنجشنبه و جمعه پایان سال به همت فرهنگ‌سرای رضوان در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

در این برنامه‌ها که از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۴ اسفند ماه به همراه قرائت زیارت پرفیض عاشورا آغاز می‌شود و تا اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء ادامه خواهد داشت، خانواده‌های شهدا و زائران گلزار شهدا حضور خواهند داشت.

آیین معنوی سمنوپزان نذری حضرت فاطمه زهرا (س) از صبح روز پنجشنبه ۲۴ اسفند آغاز می‌شود و از ساعت ۱۶:۳۰ اجرای گروه سرود دانش‌آموزی رضوان، روایتگری شهدا و قرائت حدیث شریف کساء تا اذان مغرب ادامه خواهد داشت و از  ۸ صبح روز جمعه ۲۵  اسفند ماه سمنو بین زائران گلزار شهدا توزیع خواهد شد.

اهدای سبزه به مادران شهدا، انداختن سفره هفت‌سین به یاد شهدا، نمایشگاه قاب‌های بهشتی با نمایش ۳۰ اثر ۵۰ در ۷۰ در نگارخانه فرهنگ‌سرای رضوان و فعالیت ۱۳ ایستگاه فرهنگی و هنری از دیگر بخش‌های برنامه «فصل دل تکانی» است.

این برنامه شامل: ایستگاه اهدای خط نوشته با محتوای استقبال از بهار و ایام نوروز، رادیو رضوان با معرفی برنامه‌های فرهنگ‌سرا و ترویج سبک زندگی شهدا، ایستگاه اکرام و محسنین با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، مشاوره و گفتمان دینی، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و قرآنی، ایستگاه کودک و نوجوان با موضوع فصل بهار، ختم گروهی قرآن کریم و هدیه آن به روح مطهر امام (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، ایستگاه طب اسلامی، ایستگاه پارچه‌نویسی با مشارکت مردم، داروهای گیاهی، ایستگاه صلواتی، عضوگیری کانون خادم الشهدا و تقدیم دل نوشته به شهداست.

همچنین فیلم سینمایی «شب واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی و با بازی حمید فرخ نژاد، لادن مستوفی، حبیب دهقان نسب، علیرضا کمالی و... از ساعت ۱۶ تا ۱۸ پنجشنبه ۲۴ اسفند و از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز جمعه ۲۵ اسفند ماه در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگ‌سرای رضوان برای خانواده شهدا و زائران گلزار شهدا به نمایش در خواهد آمد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به نشانی بهشت زهرا (س)، ورودی گلزار شهدا، مقابل جایگاه تاریخی جلوس امام خمینی (ره)، فرهنگ‌سرای رضوان مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن: ۵۵۲۰۲۲۱۸ تماس بگیرند.
نظر شما