جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۵
کد خبر: ۹۶۹۸۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
پردیس‌های سینمایی ملت، باغ کتاب، تماشا، رازی و راگا با اکران فیلم‌های نوروزی میزبان علاقه‌مندانند.
فیلم‌های اکران نوروز را در سینماهای سازمان فرهنگی هنری ببنیدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با اضافه شدن ۶ فیلم جدید، ۱۰ فیلم برای اکران ویژه نوروز روی پرده سینماها رفته‌اند. 

فیلشاه
فیلشاه به کارگردانی هادی محمدیان، تهیه‌کنندگی حامد جعفری، محصول گروه هنر پویا و با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و موسسه تصویر شهر یکی از فیلم‌هایی است که در نوروز به سرگروهی سینما آزادی به نمایش در آمده.
انیمیشن سینمایی «فیلشاه» به عنوان تنها انیمیشن راه یافته به بخش مسابقه سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با ۲۲  اثر سینمایی دیگر به رقابت پرداخت.
داستان «فیلشاه» در جنگلی در آفریقا رقم می‌خورد. رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌شود... .
محمدباقر مفیدی کیا، هادی محمدیان و علی رمضان فیلمنامه این اثر را نوشته‌اند.

لاتاری
لاتاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان، نویسندگی ابراهیم امینی و محمدحسین مهدویان و به تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی محصول سال ۱۳۹۶ است. این فیلم نخستین بار در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. 
ساعد سهیلی، هادی حجازی‌فر، حمید فرخ‌نژاد و جواد عزتی بازیگران این فیلم سینمایی هستنند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دو جوان بیست و یکی دوساله قصد ازدواج با یکدیگر را دارند. خانواده‌ها چندان موافق نیستند. آنها صبر پیشه کرده‌اند تا به مرور زمان رضایت خانواده‌هایشان را جلب کنند. آن دو یک رویای مشترک دارند؛ برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین کارت آمریکا.

به وقت شام
به وقت شام فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم حاتمی‌کیا محصول سال ۱۳۹۶ است.
این فیلم در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر در ۸ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و توانست ۳ سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی و بهترین صداگذاری را دریافت کند.
هادی حجازی‌فر و بابک حمیدیان بازیگران اصلی این فیلم هستند. تعدادی بازیگر ایرانی به همراه جمعی از بازیگران مطرح سوری و لبنانی نیز در فیلم ایفای نقش می‌کنند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یونس و علی، پدر و پسر خلبانی هستند که مأموریت ویژه آنها به پرواز درآوردن هواپیمایی در تدمر به سمت دمشق است، آنها باید مردم تحت ظلم داعش را به وسیله این پرواز نجات دهند، اما در این راه مشکلات زیادی در انتظار آنهاست.

مصادره
مصادره اولین فیلم مهران احمدی در مقام کارگردانی است، نویسندگی آن را علی فرقانی و تهیه‌کنندگی آن را محمدحسین قاسمی بر عهده داشته‌اند. این فیلم محصول سال ۱۳۹۶ است که نخستین بار در جشنواره سی و ششم فجر به نمایش درآمد.
«مصادره» یک کمدی قصه‌گو است. این فیلم از دهه ۵۰ آغاز می‌شود و داستان یک ساواکی با بازی رضا عطاران است که درگیر ماجراهایی می‌شود.
رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان و مهران احمدی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

لونه زنبور
لونه زنبور فیلمی به کارگردانی برزو نیک‌نژاد، نویسندگی محسن کیایی و تهیه‌کنندگی سعید خانی محصول سال ۱۳۹۶ است. 
این فیلم داستان دو سارق خرده‌پاست که با تحویل گرفتن جعبه‌ای وارد ماجرایی بزرگ می‌شوند.
پژمان جمشیدی، محسن کیایی، بهاره کیان‌افشار، رعنا آزادی‌ور و هومن برق نورد بازیگران این فیلم سینمایی هستند. 

خرگیوش
خرگیوش فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مانی باغبانی و تهیه‌کنندگی حبیب اسماعیلی محصول سال ۱۳۹۵ است.
جواد عزتی، بابک حمیدیان، سیامک انصاری و مینا ساداتی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
در خلاصه این فیلم آمده است: هيچ شبى مث امشب نيس…

فراری
فِراری فیلمی به کارگردانی علیرضا داوودنژاد، نویسندگی کامبوزیا پرتوی و تهیه‌کنندگی جهانگیر کوثری تولید سال ۱۳۹۴ است و در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۵ به نمایش درآمد.
این فیلم درباره دختری است که از شهرستان به تهران می‌آید و تلاش می‌کند تا با خودروی «فِراری» هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد و درگیر ماجراهایی می‌شود.
محسن تنابنده، ترلان پروانه، سیامک صفری، محمدرضا داوودنژاد، سیما تیرانداز و رضا داوودنژاد
این فیلم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد، سیمرغ بلورین ویژه هیئت داوران در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه  و سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری  را از آن خود کرد.

مادری
مادری اولین فیلم سینمایی رقیه توکلی در مقام کارگردانی است با تهیه‌کنندگی سیاوش حقیقی محصول سال ۱۳۹۵ است.
داستان «مادری» درباره زندگی دو خواهر است که به تنهایی در شهر یزد با یکدیگر زندگی می‌کنند؛ با این تفاوت که یکی عشق خود را رها کرده و دیگر عشقش او را رها کرده است. آن‌ها یک تنه روبروی مشکلات و مسائلی که سر راه دارند، ایستادگی می‌کنند و حرکتی رو به جلو دارند تا اینکه …
نازنین بیاتی، هانیه توسلی، مریم بوبانی، ملیسا ذاکری و هومن سیدی بازیگران این فیلم سینمایی هشتند.

اسرافیل
دومین ساخته آیدا پناهنده بعد از فیلم تحسین شده «ناهید» به نویسندگی ارسلان امیری و آیدا پناهنده و تهیه‌کنندگی مستانه مهاجر نخستین بار در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر به نمایش درآمد و کاندیدای ۳ سیمرغ بلورین شد. 
این فیلم با بازی هدیه تهرانی، پژمان بازغی، هدا زین‌العابدین و مریلا زارعی داستان زندگی ماهی است که مردی که او را دوست داشت برمی‌گردد.

بدون تاریخ، بدون امضا
دومین ساخته سینمایی وحید جلیلوند و پر افتخارترین فیلم سینمایی سال گذشته جزو آخرین فیلم‌های اکران امسال است. «بدون تاریخ، بدون امضا» با بازی امیر آقایی، هدیه تهرانی و نوید محمدزاده و تهیه‌کنندگی علی جلیلوند و احسان علیخانی نخستین بار در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، کاندیدای ۱۱ سیمرغ بلورین شد و در نهایت توانست جایزه بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین ترکیب صدا را به دست آورد.
در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز وحید جلیلوند جایزه بهترین کارگردانی و نوید محمدزاده جایزه بهترین بازیگر مرد را برای این فیلم از آن خود کردند.
«بدون تاریخ، بدون امضا» همچنین برنده هوگوی طلایی بهترین فیلم از پنجاه و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو در بخش کارگردانان جدید شد.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: کاوه نریمان یکی از پزشکانِ پزشکی قانونی در محل کارش با جسدی مواجه می‌شود که وی را پیش از این می‌شناخته‌است.

گزارش از مهدی نوروزوندیان
نظر شما