جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۵
کد خبر: ۹۷۰۰۱
|
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
بر اساس جدیدترین آمار فروش فیلم‌های نوروزی، فیلم سینمایی «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی با فروش نزدیک به دو نیم میلیارد تومان پیشتاز فیلم‌های نوروزی است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فیلم‌های سینمایی «مصادره»، «لاتاری»، «به وقت شام»، «لونه زنبور»، «خرگیوش» و «فِراری» و انیمیشن سینمایی «فیلشاه»؛ ۷ فیلم اکران نوروز را تشکیل می‎دهند. این فیلم‌های در مجموع توانسته‌اند بالغ بر ۶میلیارد و پانصد میلیون تومان فروش داشته باشند.

انیمیشن سینمایی «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه‌کنندگی حامد جعفری و با سرمایه‌گذاری موسسه تصویر شهر و بنیاد سینمایی فارابی با در اختیار داشتن تنها ۲۰ سالن سینمایی در تهران، ۱۵۰ میلیون تومان و با در اختیار داشتن ۲۰ سینما در شهرستان‌ها ۵۲ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم تنها نماینده سینمای «کودک و نوجوان» در اکران نوروزی است.

بیشترین آمار فروش در میان فیلم‌های سینمایی در اختیار «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی و با بازی رضا عطاران است. این فیلم با ۹۰ سالن سینمایی در تهران و شهرستان‌ها در مجموع به فروشی بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان رسیده است.

فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا را در مجموع یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان در تهران و شهرستان اعلام کرد. این فیلم ۸۵ سالن سینمایی در تهران و شهرستان‌ها در اختیار دارد.

فیلم سینمایی «لاتاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان با فاصله اندکی از فیلم حاتمی‌کیا رتبه سوم فیلم‌های سینمایی پرفروش نوروز را به دست آورده است. «لاتاری» با در اختیار داشتن ۷۰ سینما در شهرستان و ۳۰ سینما در تهران، در مجموع یک میلیارد و ۳۲۷ میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم سینمایی «لونه زنبور» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد به تازگی به باشگاه میلیاردی‌ها پیوسته و در مجموع یک میلیارد تومان فروش داشته که از این مقدار ۷۸۰ میلیون تومان حاصل فروش در تهران و ۲۲۰ میلیون تومان حاصل فروش در شهرستان‌ها بوده است. این فیلم ۲۹ سالن در تهران و ۴۶ سالن سینمایی در شهرستان‌ها در اختیار دارد.

فیلم سینمایی «خرگیوش» به کارگردانی مانی باغبانی در مجموع ۳۶۰ میلیون تومان در تهران و شهرستان‌ها فروش داشته است.

فیلم سینمایی «فِراری» به کارگردانی علیرضا داودنژاد نیز در مجموع ۱۰۲ میلیون تومان فروش داشته که به تفکیکبا نمایش در ۱۶ سالن سینمایی در شهر تهران ۷۰ میلیون تومان و با در اختیار داشتن ۱۰ سالن در شهرستانها ۳۲ میلیون بوده است.
نظر شما