پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۶
کد خبر: ۹۷۰۳۱
|
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شامگاه گذشته در برنامه شب فیروزه‌ای شرکت کرد و برنامه‌های این سازمان در روزهای نوروز را تشریح کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در برنامه شب فیروزه‌ای شبکه پنج سیما در ابتدا پس از تبریک سال جدید و خسته نباشید به کارمندان شهرداری تهران گفت: امروز وقتی در خیابان‌ها گذر می‌کردیم شاهد بودیم که عزیزان زحمت کش شهرداری به دنبال تمیز کردن خیابان‌ها و آب دادن گل و گیاه‌ها بودند. خود شما هم زحمت بسیار کشیدید و از اول نوروز این برنامه بسیار زیبا و با نشاط را تدارک دیده‌اید. فکر می‌کنم این کوچک‌ترین وظیفه ما و وظیفه سازمان فرهنگی هنری است که خدمت مردم عزیز و شهروندان عزیز تقدیم کردیم.
 
اوحدی در اشاره به سختی‌های دوران اسارت و دوری از خانواده بیان کرد: طبیعت انسان این طور است که وقتی هدفی را دنبال می‌کند و برای آن پای در مسیر می‌گذارد، برایش عین آسایش و راحتی می‌شود. همین امشب که در خدمت مردم عزیز هستیم، شما هم از خانواده دور بودید. سخت بود ولی در کنار مردم با آن هدفی که برای خود تعیین کرده بودید عین آسایش است. اسرا هم همینطور بودند. در عین سختی‌ای که دوران اسارت داشت با آن آرمان‌ها و اهداف بلندی که داشتند به قدری دوران اسارت زیبا بود که روزهای آخری که خبر آزادی را شنیدیم برای بعضی از اسرا جدا شدن از هم سختی‌اش بیشتر بود. در نوروز ما به دلیل محرومیت‌ها هفت سین هم نداشتیم. جا دارد یادی از سید آزادگان حاج آقا ابوترابی کنم که نگاهشان این بود که از هر فرصتی در اسارت برای تقویت انسجام روحیه اسرا و در جهت اعتلای ارزش‌ها بهره گیریم. نوروز و ایام نوروز هم ظرفیتی بود که برای انسجام اردوگاه‌ها و اسرا استفاده می‌شد. جا دارد که احترام و ادبی نسبت به شهدای مدافع حرم داشته باشم که انصافا امنیت و آرامش امروز را مدیون شهدای مدافع حرم هستیم.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره رویکرد این سازمان در روزهای نوروز اظهار کرد: تلاش کردیم با دو مجموعه فعالیت‌ها برنامه‌های متنوعی را برای مردم شریف تهران عزیز داشته باشیم. یک دسته از فعالیت‌ها ماموریت ذاتی مجموعه سازمان فرهنگی هنری بود که توصیه می‌کنم حتما در طول روز از ۲۶ فرهنگ‌سرای ما که از صبح ساعت ۹ تا اذان مغرب در حال فعالیت هستند بازدید کنند.

وی ادامه داد: در باغ کتاب هم تحول بسیار اساسی می‌بینیم. در واقع نگاهمان این بوده که روی سه موضوع متمرکز شویم. برنامه‌ها موضوع و ماهیت فرهنگی داشته باشد و متنوع باشد. دو  اینکه خانواده محور باشد یعنی همه اعضای خانواده بتوانند استفاده کنند. اگر در فرهنگ‌سرا، باغ کتاب یا کتابخانه‌ها تشریف ببرید هم کارگاه‌های نقاشی برای کودکان هست هم موسیقی محلی و مقامی. همچنین حافظ خوانی، شعر خوانی و برنامه‌های متنوع دیگر. رویکرد سوم هم نگاهمان این بوده که بتوانیم خود باوری ایرانی مردم تهران را داشته باشیم. یک دسته از فعالیت‌ها هم اجرای برنامه در پیاده راه بلوار کشاورز است که خواهش می‌کنم مردم عزیز از ساعت ۳ تا اذان مغرب یک بازدید از پیاده راه بلوار کشاورز داشته باشند. 
 
اوحدی در اشاره به برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در طول سال بیان کرد: در مجموع ۶۰۰ مرکز فرهنگی در اختیار سازمان فرهنگی هنری است که همه هم و غم و تلاشمان به خصوص در سالی که مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی نام گذاری کرده براین است که بتوانیم در راستای گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی حمایت از کالای ایرانی برنامه‌های متنوعی را در خدمت مردم داشته باشیم.
 
وی در پایان گفت: از همکاران عزیزی که از روز اول نوروز و قبل از آن هم همکاران ما در فرهنگ‌سرای رضوان به استقبال خانواده‌های شهدا رفتند و بدرقه کاروان راهیان نور انجام دادند، تشکر می‌کنم. موفق و سربلند باشید.
مطالب مرتبط
نظر شما