جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۳
کد خبر: ۹۷۰۸۳
|
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
افتتاح خانه سیمین و جلال به دلیل برخی مباحث هویتی و تاریخی و چیدمان اشیا و وسایل به تعویق افتاده و گشایش آن به زمان دیگری موکول شد.
گشایش خانه سیمین و جلال در اردیبهشت‌ماهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خصوص گشایش خانه سیمین و جلال گفت: خانه سیمین و جلال قرار بود ١٨ اسفند افتتاح شود و به طور موقت تحویل سازمان فرهنگی هنری شد اما چون مباحث هویتی و تاریخی و چیدمان وسایل و ... مانده بود مقرر شد تا افتتاح به زمان دیگری موکول شود تا کارهای نهایی خانه تمام شود.
 
وی افزود: اگر امور نهایی ساماندهی و تعیین تکلیف شود و کارهای خرد و ریز عمرانی هم به پایان برسد این امکان وجود دارد که هشتم اردیبهشت و همزمان با تولد بانو سیمین افتتاح شود.
 
به گفته عبدالحسینی خانه سیمین و جلال به صورت پاتوقی برای نویسندگان در می‌آید و با تاکید بر امور محتوایی در حوزه ادبیات داستانی فعالیت خواهد داشت و برای این منظور تلاش شده تا با پژوهش و کارشناسی و نگاه تخصصی مبنای تاریخی و هویتی خانه مدنظر قرار گیرد.
 
قدمت تاریخی ساخت خانه سیمین و جلال به سال ۱۳۲۲ بازمی‌گردد و در زمره بناهای ملی ثبت شده در تهران به شمار می‌رود. این خانه پس از فوت سیمین دانشور در زمستان سال ۱۳۹۰ به شهرداری تهران واگذار شد تا پس از مرمت، مورد استفاده تمامی اهالی فرهنگ و ادبیات قرار بگیرد. 

پس از آن و بعد از جمع‌آوری وسایل این منزل، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی تهران عملیات مرمت و احیا این خانه را برعهده گرفت و اعلام شد که این مکان مبدل به خانه موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد خواهد شد. افتتاح این مکان که قرار بود ۱۸ اسفند باشد تا انجام کارهای نهایی خانه به تعویق افتاده و به زمان دیگری موکول شده است.
 
نظر شما