جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۲
کد خبر: ۹۷۰۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
نگارخانه‌ها و مراکز هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با برپایی نمایشگاه‌هایی متنوع از هنرهای تجسمی، در فروردین ماه میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچون هفته‌های گذشته نمایشگاه‌های متعددی را برای علاقه‌مندان در زمینه‌های گوناگون به نمایش درآورده‌اند.

نمایشگاه نقاشی‌خط هنرجویان عظیم فلاح
نمایشگاه آثار نقاشی‌خط هنرجویان استاد عظیم فلاح در نگارخانه فرهنگ‌سرای خاوران افتتاح شد. این نمایشگاه شامل ۳۵ اثر اکرولیک با موضوعات مختلف خواهد بود که در ابعاد ۵۰ در ۷۰ ارائه می‌شود.

این نمایشگاه تا روز پنجشنبه ۲۳ فروردین ماه هر روز از ساعت ۸ تا ۱۸ پذیرای بازدیدکنندگان است و علاقه‌مندان برای بازدید از آن می‌توانند به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، سه‌راه هاشم‌آباد، فرهنگ‌سرای خاوران مراجعه کنند.

نمایشگاه خوشنویسی «بهاریه‌های نوروزی» در فرهنگ‌سرای اندیشه 
نمایشگاه «بهاریه‌های نوروزی» کاری از کاوه تیموری شامل ۳۰ اثر در ابعاد ۵۰ در ۷۰ به سبک نستعلیق با موضوع فصل بهار از ۱۸ فروردین ۹۷ در نگارخانه اندیشه گشایش یافت.

کاوه تیموری در کشورهای سودان، پاکستان، قزاقستان، روسیه، هلند و بوسنی و هرزگوین نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی برگزار کرده است. وی طی دو دهه اخیر، فعالیت‌های چشمگیری در حوزه خوشنویسی و خط پژوهی انجام داده که ماحصل این جست‌وجوگری، تألیف و چاپ هشت عنوان کتاب تخصصی در این عرصه بوده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۳ فروردین ماه به فرهنگ سرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی (اندیشه) مراجعه کنند.

نمایشگاه نقاشی کودک در نگارخانه شفق
نمایشگاه نقاشی کودک زیر نظر نیلوفر آصفی با ارائه ۳۰ اثر تا ۲۳ فروردین از ساعت ۹ تا ۲۰ در نگارخانه فرهنگ‌سرای شفق دایر است.

این نمایشگاه بر اساس روایتی از قصه‌هایی که جنبه تربیتی دارند و اشکال خلاقانه از طبیعت و حیوانات با ارائه آثاری با تکنیک‌های گواش، آبرنگ، مداد رنگی و شمعی برپا شده است. 

در این نمایشگاه آثار کودکان هنرمند رادمهر دامنی، رهام مطلق، مجتبی سلمانی علایی و رها سادات رجایی به نمایش در می‌آید و مراسم افتتاحیه آن روز جمعه ۱۷ فروردین ماه در نگارخانه شفق برگزار شد.  

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند به فرهنگ‌سرای شفق واقع در خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان ۲۱، بوستان شفق مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۵۵۴۰۱۸ تماس بگیرند.

نمایشگاه نقاشی یاسمین مخابر در نگارخانه آفتاب
نمایشگاهی از آثار نقاشی یاسمین مخابر از ۱۸ تا ۲۳ فروردین در نگارخانه آفتاب برپاست. در این نمایشگاه ۲۰ اثر نقاشی با تکنیک‌های رنگ روغن، اکرلیک و پاستل به نمایش در می‌آید. 

یاسمین مخابر هنرمند جوان، نزد مربیانی همچون حیدری و دبستانی مشغول فراگیری هنر نقاشی است. وی دارای مدرک مربی‌گری هنر کودک از وزارت ارشاد و مربی‌گری روان‌شناسی و هنر کودک از سازمان فنی و حرفه‌ای است و این نمایشگاه اولین نمایشگاه وی است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۸ به نشانی: خیابان شریعتی، روبه‌روی خیابان دولت، خیابان امام‌زاده، فرهنگ‌سرای آفتاب مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۰۰۹۰۰۰ تماس بگیرند.

نمایشگاه نقاشی «گذرگاه وهم» در نگارخانه پردیسان
نمایشگاه «گذرگاه وهم» مجموعه‌ای از تابلوهای نقاشی رنگ روغن بانوی هنرمند و جوان سارا جباری است که یکشنبه ۱۹ فروردین ساعت ۱۶ در نگارخانه پردیسان افتتاح شد و تا ۲۷ فروردین پذیرای علاقه‌مندان و هنردوستان به ویژه در رشته نقاشی است.

این نمایشگاه که در راستای حمایت از هنرمندان جوان و نمایش آثار هنری آنان برگزار می‌شود، اولین تجربه هنری سارا جباری در برپایی نمایشگاه‌های انفرادی بوده و قبل از این در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های گروهی شرکت کرده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «گذرگاه وهم» می‌توانند تا ۲۷ فروردین ساعت ۹ تا ۱۸ به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر نیز با شماره ۴۴۰۰۰۲۰۳ تماس بگیرند.

نمایشگاه آبرنگ «ترنم رنگ‌ها» در نگارخانه آفرینش نور
نمایشگاه نقاشی با آبرنگ با عنوان «ترنم رنگ‌ها» از آثار فریبا قلی پور با موضوع زنان عشایر، دوشنبه ۲۰ فروردین ماه در نگارخانه آفرینش نور مجتمع فرهنگی هنری نور گشایش یافت و تا ۳۰ فروردین ماه میزبان هنرمندان هنردوستان است.

فریبا قلی پور متولد ۱۳۵۰ دارای لیسانس هنرهای تجسمی از دانشگاه شهید رجایی تهران است و سابقه ۲۵ سال تدریس در آموزش و پرورش دارد. وی موفق به کسب مقام نخست در جشنواره هنری پرسش مهر فرهنگیان طی سال‌های ۹۱ تا ۹۳ شده است.

وی تا کنون در نمایشگاه‌های متعددی حضور داشته که از جمله آنها می‌توان به نمایشگاه‌های گروهی فرهنگیان شهرستان‌های استان تهران، نمایشگاه گروهی آبرنگ مگامال، نمایشگاه گروهی انجمن بین‌المللی آبرنگ ایران در فرهنگ‌سرای اندیشه، نمایشگاه گروهی در گالری شیت، نمایشگاه گروهی آبرنگ در گالری صبا باغ ایرانی و شرکت در فاین آرت گالری دوبی اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از تقاطع شهید ستاری، جنب شهر کتاب مراجعه کنند و یا با شماره ۴۴۰۸۸۷۰۷ تماس بگیرند.

نمایشگاه عکس «صیاد دل‌ها» در مترو گالری ایستگاه شهید بهشتی
نمایشگاه عکس «صیاد دل‌ها» به مناسبت سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی توسط مدیریت فرهنگی هنری مترو با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و مشارکت و همکاری روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی در ایستگاه متروی شهید بهشتی (ره) برپا شده است.

این نمایشگاه گزارشی تصویری از زندگی شهید صیاد شیرازی است که به مدت ۱۰ روز در قالب ۲۰ قاب عکس به نمایش گذاشته شده و در آن گوشه‌هایی از زندگی این شهید از زمان ورودش به ارتش جمهوری اسلامی تا پایان جنگ تحمیلی و تشییع پیکر مطهرش به تصویر درآمده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ۱۹ تا ۲۸ فروردین از ساعت ۸ تا ۲۲ به مترو گالری ایستگاه متروی شهید بهشتی (ره) مراجعه کنند.

نمایشگاه «زن، گندم، تمدن» در فرهنگ‌سرای گلستان
نمایشگاه نقاشی «زن، گندم، تمدن» شامل ۲۰ اثر از لیلا بخشایش با سبک‌های سورئال و آبستره و تکنیک رنگ روغن، اکرلیک و رنگ اتومبیل، در ابعاد گوناگون است که شنبه ۱۸ فروردین ساعت ۱۶ گشایش یافت.

لیلا بخشایش دانش‌آموخته رشته پرستاری است و نقاشی را نزد استادانی چون آزاده ساسانیان و بهرنگ شجاعی آموخته و تا کنون نمایشگاه‌های متعددی به صورت انفرادی و گروهی برگزار کرده است. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این آثار می‌توانند از ۱۸ تا ۲۳ فروردین ۹۷ ساعت ۹ تا ۱۸ به نگارخانه فرهنگ‌سرای گستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگ‌سرای گلستان مراجعه کنند.

نمایشگاه نقاشی «در امتداد خطوط» در نگارخانه ملل
نمایشگاه آثار نقاشی مریم شیخی‌نژاد با عنوان «در امتداد خطوط» از ۱۹ تا ۲۵ فروردین ماه در نگارخانه فرهنگ‌سرای ملل برپا می‌شود. این آثار نقاشی‌هایی هستند زائده و ترکیب رئال و مدرن که دوستی و صمیمیتی بین آنها ایجاد شده است.

نقاش در این عرصه در جست‌وجوی راهی است که تنها در صدد نمایاندن چیزی است که در برابر چشم نباشد، بلکه ذهن را هم به چالش بکشاند و به عبارتی زبان منطق و احساس را کنار هم قرار دهد.

شیخی‌نژاد  با بهره‌گیری از انواع رنگ‌های همگرا و مکمل در کنار هم و لایه‌لایه کردن آنها و بازی با خطوط، شکستگی‌های ایجاد شده احساسش را در جهت هدفش بیان کرده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۵ فروردین ماه از ساعت ۹ تا ۲۰ به نشانی بزرگراه صدر، خیابان قیطریه، فرهنگ‌سرای ملل، نگارخانه ملل مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر از برنامه‌های این مرکزمی توانند به  نشانی اینترنتی Melal.farhangsara.ir و یا کانال تلگرام فرهنگ‌سرا به نشانی @farhangsaramelal1 مراجعه کنند.      

نمایشگاه «سی و سه» آثار حمید صائب در سی و سه سالگی
نمایشگاه «سی و سه» مجموعه آثار برگزیده حمید صائب از ۱۹ تا ۲۵ فروردین ماه در فرهنگ‌سرای ملل برپا می‌شود. این نمایشگاه گزیده‌ای از آثار حمید صائب در سی و سه سالگی است که جست‌وجوی وی را برای کشف و بازنمایی موضوعات گوناگون از دریچه لطیف و سیال آبرنگ به تصویر می‌کشد.

حمید صائب متولد ۱۳۶۴ و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد طراحی شهری و مدرس دوره‌های نقاشی در استودیو هنری کلاژ است که بیش از ۲۰ تابلو از آثار هنری‌اش را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارد. 

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند تا ۲۵ فروردین از ساعت ۹ تا ۲۰ به نشانی بزرگراه صدر، خیابان قیطریه، فرهنگ‌سرای ملل، نگارخانه ملل مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر از برنامه‌های این مرکز می‌توانند به نشانی اینترنتی Melal.farhangsara.ir و یا کانال تلگرام فرهنگ‌سرا به نشانی @farhangsaramelal1 مراجعه کنند.

(گزارش از : مهدی نوروزوندیان)
نظر شما