جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۰
کد خبر: ۹۷۱۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱ در قالب برنامه «در محضر دوست»، جشن زادروز ۸۲ سالگی منوچهر معتبر هنرمند پیشکسوت نقاشی را برگزار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با فرا رسیدن زادروز منوچهر معتبر نقاش و هنرمند پیشکسوت و به منظور نکوداشت مقام هنرمندان، روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ماه سرپرست مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱ و فرهنگ‌سرای ملل به همراه جمعی از همکاران فرهنگ‌سرا در قالب برنامه «در محضر دوست» در خانه منوچهر معتبر با وی دیدار کردند و زادروز ۸۲ سالگی او را جشن گرفتند. 

در این دیدار منوچهر معتبر با سخن گفتن از عشق و علاقه به وطن گفت: خاطرات کودکی بخش مهمی از زندگی انسان است و زیستن در ایران بخش مهمی از این خاطرات برای من است. هنر و هویت ایرانی در همین سرزمین معنا پیدا می‌کند. 

وی افزود: در جوانی سختی‌های فراوانی کشیدم و دوران دانشجویی را با دشواری سپری کردم. این روزها نیز کارگاه‌های هنری برگزار می‌کنم که هنرجویانی از همه رده‌های سنی در آن شرکت می‌کنند. 

اسماعیل برادران فلاح خیر سرپرست مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱ و فرهنگ‌سرای ملل هم با تبریک تولد استاد گفت: شما از نسل استاد کمال‌الملک هستید و مطمئناً روزها و شب‌های زیادی بر شما سخت گذشته است. ایران به وجود هنرمندانی مانند شما افتخار خواهد کرد. 

همچنین در پایان این دیدار، منوچهر معتبر شمع کیک تولد ۸۲ سالگی خود را که عکس یکی از کارهای معروفش روی آن نقش بسته بود، فوت کرد. 
 
منوچهر معتبر در سال ۱۳۱۵ در شیراز متولد شد. پس از گذراندن دوره دبیرستان در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران نام‌نویسی کرد و پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی برای ادامه تحصیل راهی آمریکا شد. سه دوره طراحی را در انجمن هنرجویان نیویورک و دوره فوق لیسانس در آموزش هنر را در دانشگاه ایندیانا گذراند. او پس از بازگشت به ایران به تدریس طراحی و نقاشی در هنرستان‌های هنرهای تجسمی و دانشگاه‌های هنر تهران پرداخت. آثار او از سال ۱۳۴۲ تا کنون در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی در ایران و خارج از ایران به نمایش در آمده است. او در سال ۱۳۶۴ موفق به دریافت مدال و دیپلم افتخار نمایشگاه نقاشان جهان موناکو شد.

فرهنگ‌سرای ملل با برگزاری برنامه «در محضر دوست» قصد دارد در سال ۹۷ از هنرمندان منطقه ۱ تقدیر کند و برگزاری جشن تولد استاد منوچهر معتبر نخستین اجرا از این برنامه بود. 


نظر شما