جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۴
کد خبر: ۹۷۱۳۶
|
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
چهارمین جشن تولد پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به نیابت از ۴ هزار شهید منطقه ۱۷، چهارشنبه ۲۲ فروردین در فرهنگ‌سرای بهاران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، صبح امروز ۲۲ فروردین، چهارمین جشن تولد پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به نیابت از ۴ هزار شهید منطقه ۱۷ با حضور جمعی از خانواده شهدا، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر محسنی شهردار منطقه ۱۷، نادر نصیری مدیر کل بنیاد شهید استان تهران و تعدادی از معاونان و مدیران این سازمان و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی منطقه در فرهنگ‌سرای بهاران برگزار شد.
 
امیر محسنی شهردار منطقه ۱۷ نخستین سخنران این مراسم بود که پس از سلام و عرض ارادت به خانواده شهدا بیان کرد: شان شهردار منطقه حتما در درجه اول برای خانواده شهدا نوکری است. خوشحالم که پدر و مادر خودم هم که پدر و مادر شهید هستند در این جمع حضور دارند. ما هر چه داریم از دعای خیر پدر و مادر است. امام صادق (ع) در شان شهدا گفته‌اند: تمام مردم و انسان‌های روی کره زمین امکان هلاکت برایشان هست به جز آنهایی که ایمان دارند؛ مخلصین را خداوند نجات می‌دهد.
 
وی ادامه داد: من افتخار می‌کنم که برادر شهید هستم و هرجای دنیا باشم با افتخار اعلام می‌کنم که بچه منطقه ۱۷ هستم. اینجا دارالشهدای تهران است. جایی که ۴ هزار شهید تقدیم به نظام جمهوری کرده‌اند که اکنون ۹۷۰-۹۸۰ پدر و مادر در قید حیات هستند. حیف است که کم کم این عزیزان را از دست می‌دهیم. عطر و بوی شهدا در سطح منطقه طنین انداز است. این عطر و بو به ما مسئولان انگیزه می‌دهد. در همه دنیا میزان احترام به آدم‌ها جایگاهی دارد. اول می‌گویند افراد مسن، بعد کودکان و سپس خانم‌‌ها را باید احترام کرد اما در کشور ایران یک تفاوتی وجود دارد و آن این است که خانواده شهدا در ارجحیت قرار دارند. در شهرداری نیز خانواده شهدا برای ما اولویت اول هستند. 
 
سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه پشت تریبون قرار گرفت و پس از تشکر از مسئولان برای اجرای این برنامه گفت: امیدوارم خداوند توفیق امانت‌داری ارزش‌های والای شهدا را به همه ما عنایت کند. چرا اصرار داریم که چنین برنامه‌های بزرگداشت را برگزار کنیم؟ آیا شهدا نیازی به برگزاری این برنامه‌ها دارند؟ خانواده شهدا چطور؟! آیا سازمان فرهنگی هنری می‌خواهد تبلیغات کند؟ دنبال چه هستیم؟ چرا مقام معظم رهبری تا این حد به مقام شهدا و خانواده ایشان احترام می‌گذارد؟ باید گفت که شهدا به چنین برنامه‌هایی نیاز ندارد. اگر من و امثال من گرفتار زندگی ماشینی شده‌ایم شهدا عند ربهم یرزقون هستند و نیازی به برنامه‌های ما ندارند. من همیشه افتخار می‌کنم مادر شهیدی دارم.
 
وی ادامه داد: در روایات متواتر وارد شده است که لحظه‌ای که می‌خواهند شهدا را به سمت بهشت ببرند عبور نمی‌کنند که دو علت دارد: یک اینکه از خدا می‌خواهند پدر و مادر همراهشان باشد و دیگر اینکه در دروازه بهشت سیدالشهدا حضور پیدا می‌کند تا از شهدا استقبال کند و شهدا اینقدر غرق در زیارت سیدالشهدا می‌شوند که دلشان نمی‌خواهد به بهشت بروند. در واقع خانواده معظم شهدا چشم و چراغ این انقلابند. امروز اینجا آمدیم تا شما پدر  و مادرها را قسم دهیم که ما را هم دعا کنید.
 
اوحدی در راستای منزلت و مقام شهدا افزود: امام (ره) گفتند که خانواده شهدا چشم و چراغ این انقلاب هستند. اگر امروز خدمت شما آمدیم می‌خواهیم بگوییم اگر عاشورا طی ۱۴۰۰ سال همچون شط روان انسان‌ها را احیا می‌کند و به کمال می‌رساند ما ماندگان در مسیر کمال هم از شما درس می‌گیریم.

رییس سازمان فرهنگی هنری در اشاره به شعار سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری اگر برای امسال شعار حمایت از کالای ایرانی قرار دادند، مطمئن باشید ساعت‌ها رویش فکر کردند و  مشکل اساسی جامعه را بیان کردند که نباید این شعار تنها در یک بنر  بروز کند و اقدام عملی صورت نگیرد. 

وی افزود: آمده‌ایم تا درس بصیرت، عشق و ایثار و گذشت و اخلاق را از شهدا یاد بگیریم. پدر مادرهای عزیز یقین بدانید که خون پاک شهدا امروز در این پیروزی بزرگی که در منطقه به‌دست آوردیم نقش داشه است. فرزندانی که اصلا در زمان انقلاب حضور نداشتند اگر امروز با بصیرت رفتند و در برابر دشمن قد علم کردند برای بصیرت شهدا بود. امروز به برکت شهدا شاهد این عزت و پیروزی هستیم. امید است که خداوند توفیق دهد درس اخلاق و پیروی از ولایت و شجاعت را از آنها یاد بگیریم. خدایا آنچه که در حقانیت و بصیرت شناخت داری به ما توفیق بده در مقام عمل به آن عمل کنیم.
 
در ادامه این بزرگداشت و با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری از مقام شهدا تجلیل شد و کیک نمادین این جشن تولد برش خورد.       

در پایان نیز نادر نصیری مدیر کل بنیاد شهید استان تهران با تشکر از حضور خانواده‌های شهدا و مجریان این مراسم گفت: ما غلام این بزرگان هستیم. بالغ بر ۳۰ سال است که توفیق خدمت در نظام جمهوری اسلام دارم و در بنیاد شهید با افتخار در کنار این عزیزان زندگی کردم. حاصل آنکه در زندگی شخصی‌ام در خدمت گزاری به این خانواده بزرگ خیلی برکت دیدم.

وی افزود: در قرآن به صراحت تاکید بر زنده بودن شهدا شده است که نیاز به دلیل و برهان دیگری ندارد. امام (ره) هم فرمودند: شهادت عزت ابدی است و هرچه انقلاب اسلامی دارد از برکت شهداست. همچنین مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که یاد شهدا یادبود ارزش‌های اسلامی است. 

نصیری بیان کرد: شهدا در ۸ سال مقاومت و استقامت و ایثار خود نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور از دست بروند. همه موظف هستند به خانواده شهدا خدمت کنند. شاید در این ایام و در سنوات گذشته از این دست جشن تولدها زیاد دیده باشیم اما می‌خواهم بگویم که اهالی رسانه وظیفه دارند به هزار و یک دلیل این مراسم‌ها را انتشار دهند.  اگر امروز اینجا جمع شدیم و به صورت نمادین و اعتقادی جشن تولد می‌گیریم برای این است که شهدا مایه عزت و عظمت و اقتدار نظام بودند و هستند و امیدوارم که بتوانیم راه صبر و استقامت و ایثار شهدا را ادامه دهیم.


مطالب مرتبط
نظر شما