چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۵
کد خبر: ۹۷۱۶۱
|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
پنجمین دوره سالانه تبادل چاپ دستی با هدف تبادل آثار و به اشتراک گذاری تجربیات جدید هنرمندان روز جمعه ۳۱ فروردین‌ماه در نگارخانه لاله برپا می‌شود.
نمایشگاه پنجمین سالانه تبادل چاپ دستی (کارت پستال)به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رشد روزافزون چاپ دستی در ايران که توسط تعداد محدودی از هنرمندان شاخص و پيشگام آغاز شد، در يک دهه اخير به گسترش دامنه‌های آموزشی و تجربی آن و تولید تجهیزات تخصصی چاپ به دست متخصصان داخلی انجامیده است. همچنین دسترسی آسان به امکانات و ملزومات مورد نیاز، موجب گرایش بیشتر هنرمندان نسل جوان و شکل گیری کارگاه‌های متعدد چاپ دستی شده است.
 
نگارخانه لاله طی چند سال گذشته با نگاهی ویژه به چاپ دستی، سعی در زمینه‌سازی برای فعالیت بیشتر هنرمندان در این رشته داشته و به همین منظور، سالانه تبادل چاپ دستی(کارت پستال) را برنامه‌ریزی و ساماندهی کرده است. این سالانه با هدف تبادل آثار و به اشتراک گذاری تجربیات جدید هنرمندان شکل گرفته است.
 
در پنجمين دوره اين رويداد که در دو بخش فراخوان و مدعوين برگزار شده است، پس از انتشار فراخوان، ۱۶۵نفر آثار خود را به دبيرخانه سالانه ارسال کردند. پس از بررسی، آثار ۱۰۹ نفر به بخش نهایی راه يافت. در بخش مدعوين نيز ۲۸ هنرمند فعال شرکت کردند که در مجموع آثار ۱۳۷ هنرمند با یکدیگر تبادل شد. همچنين در اين دوره با تمهيداتی ويژه، فرصتی برای حضور تعدادی از هنرمندان شاخص و علاقه‌مند به چاپ دستی در نظر گرفته شد، هنرمندانی که شايد فرصت و امکانات کمتری برای فعاليت متمرکز در اين عرصه داشته‌اند.
  
از ویژگی‌های اصلی سالانه تبادل چاپ دستی این است که هنرمندان، نسخه‌های متعدد و همسان از یک اثر را به دبیرخانه سالانه ارسال می‌کنند که بخشی از نسخه‌ها به صورت تصادفی انتخاب و بین شرکت کننده‌­ها تبادل می‌شود. همچنین تعدادی از نسخه‌ها برای آرشیو نگارخانه و فروش در نمایشگاه سالانه ارائه خواهد شد.
 
آیین گشایش نمایشگاه پنجمین سالانه تبادل چاپ دستی، روز جمعه ۳۱ فروردین با حضور هنرمندان از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه لاله برگزار خواهد شد و نمایشگاه از تاریخ ۱ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ به غیر از روزهای تعطیل دایر خواهد بود.
 
نگارخانه لاله در خیابان فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله واقع است و شماره تلفن ۸۸۹۶۰۴۹۲ برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام شده است.
 
هنرمندان مدعو در این نمایشگاه شامل: فرزاد اديبي، رضا بانگيز، مهدی حسينی، داريوش حسينی، صدف حسامیان، هليا دارابی، حسينعلی ذابحی، سعيد روانبخش، يوسف شريف کاظمی، فواد شريفی، بهزاد شيشه‌گران، ترانه صادقيان، محمد باقر ضيايی، مريم طباطبايی، کيوان عسگری، فرشته غازی راد، فواد فراهانی، مريم فرشاد، داوود قنبری، بـهنام کامرانی، اميرکبيرنژاد، فرشته متقی، ساعدمشکی، نازيلا مقدم، الهه مـقدمی، الميرا ميرميران، جواد نوبهار، آنالی وکيلی می‌شود.
نظر شما