پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۶
کد خبر: ۹۷۱۶۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
کارگاه آموزش اصول داستان‌نویسی «کاغذ سفید» را روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ساعت ۱۷ ویژه بزرگسالان برگزار می‌شود.
داستان «۴۵۱ درجه فارنهایت» در فردوس بررسی می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی طهوری نویسنده و خالق آثار متعدد به عنوان کارشناس و مدرس کارگاه نویسندگی کاغذ سفید، به بررسی داستان «همه تابستان در یک روز» از رمان « ۴۵۱ درجه فارنهایت» اثر ری بردبری خواهد پرداخت.

رمان «۴۵۱ درجه فارنهایت» شاهکار علمی تخیلی نویسنده آمریکایی، ری بردبری (۱۹۲۰تا ۲۰۱۲) است. این داستان آینده جهانی است که در آن تفکر و خواندن کتاب ممنوع است و آتش‌افشانان که پیشتر آنان را آتش‌نشان می‌خواندند و وظیفه‌شان چیز دیگری بود، هر کتابی را که بیابند، می‌سوزانند و خاکستر می‌کنند. در این بین یکی از مأموران آتش‌افشانی از وظیفه‌اش سر باز می‌زند و خطرناک‌ترین سؤال، یعنی «چرا؟»، به ذهنش خطور می‌کند.

این رمان که درباره عواقب کتابـسوزی و سانسور و اهمیت تفکر و ادبیات است، خودش بارها زیر تیغ سانسور رفته، اما مهم‌ترین نکته اینجاست که هر نسل به فراخور زمانه‌اش برداشت و تفسیری شگفت از این اثر هنری داشته است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه می‌توانند روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ساعت ۱۷ به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در میدان صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند.
نظر شما