شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۹
کد خبر: ۹۷۱۶۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
مدیر امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری خبر داد
مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از امکان دسترسی به بانک اطلاعات نشریات کشور (magiran) در کتابخانه‌های این سازمان خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ایمان کرد مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری از ایجاد امکان دسترسی به بانک اطلاعات نشریات کشور (magiran) با هدف تأمین منابع اطلاعاتی الکترونیکی خبر داد و گفت: استفاده از این سایت با بیش از دو هزار عنوان نشریه و یک میلیون مقاله از این پس برای اعضای کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری رایگان است.
 
وی افزود: همه اعضای کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری از طریق رایانه‌های کتابخانه‌های این سازمان می‌توانند به نشانی www.magiran.com مراجعه کنند و مقالات مورد نیازشان را به صورت رایگان دریافت کنند. 
 
از جمله اهدافی که این پایگاه برای تأسیس این بانک اطلاعات داشته، می‌توان به ایجاد مرجعی کامل و کارآمد از نشریات کشور در اینترنت، به منظور رفع نیاز محققان و علاقه‌مندان و معرفی عناوین متنوع و گاهی مهجور نشریات و بسترسازی برای حضور مؤثر این رسانه دیرپا در صنعت نوپای اطلاع‌رسانی کشور اشاره کرد. فعالیت این پایگاه از سال ۱۳۸۰ آغاز شده و با مکاتبه با مدیران نشریات، تا کنون موفق به پوشش و ارائه خدمات به بیش از ۲ هزار نشریه در حال انتشار شده است. 
نظر شما