جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۲
کد خبر: ۹۷۱۹۲
|
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری، هفتمین جلسه کارگاه آموزشی «تربیت مربی مهد و پیش دبستان» را با موضوع آشنایی با اختلالات رفتاری و عاطفی کودکان با همکاری جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) در ۲۷ فروردین برگزار کرد.
کارگاه آموزشی آشنایی با اختلالات عاطفی و رفتاری کودکان برگزار شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کارگاه آموزشی تربیت مربی مهد و پیش دبستان، هر چهار جلسه یکبار به موضوع جدیدی در خصوص «شناخت و تربیت کودک» می‌پردازد که با حضور استادان مجرب و متخصص از جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س)، مرتبط با موضوع برای ارتقا سطح کیفی و آگاهی مربیان خانه‌های کودک مناطق ۲۲ گانه برگزار می‌شود.
 
شادی احدی کارشناس روانشناسی کودکان در خصوص اختلالات رفتاری در کودکان گفت: اختلالات رفتاری در افراد بیشتر در دوران کودکی شروع به شکل‌گیری می‌کند. این موضوع اگر در دوران کودکی به موقع شناسایی و درمان شود، در سنین بالاتر برای فرد دردسر ساز نخواهد بود. اما مشکل اینجاست که بسیاری از خانواده‌ها توانایی شناسایی این اختلالات را ندارند.
 
وی بیان کرد: رفتار بدون تفکر، کم توجهی و حواس پرتی، مشکل در هنگام بازی با هم سن و سالان، بی توجهی به حرف دیگران، مشکل در پیروی از دستورها، انجام کارهای خطرناک بدون آنکه به پیامد آن‌ها فکر کند، رفتارهای آزار دهنده، نافرمانی و خودآزاری از جمله علایم این بیماری در کودکان و نوجوانان است.
 
احدی در این کارگاه به مباحثی همچون؛ تعریف و انواع اختلالات عاطفی و رفتاری، اختلال‌های خواب و شبه خواب (بی خوابی، فزون خوابی، کابوس، وحشت زدگی شبانگاهی، خوابگردی)، اختلال‌های تغذیه (روان بی اشتهایی، پرخوری) ، اختلال‌های دفع (بی اختیاری ادرار، بی اختیاری مدفوع)، اختلال‌های حرکتی (اختلال نارسایی توجه و بیش فعالی، اختلال تیک و انواع آن، رفتار پرخاشگرانه و اختلال سلوک) ، افسردگی کودکی ، روان گسستگی کودکی (اختلال در خود ماندگی) ،اختلال‌های اضطرابی (اضطراب جدایی، اختلال وسواس فکری و عملی، ترس و هراس ها) ، مشکلات رفتاری شایع از جمله ترس، کمرویی، دروغ.. و علل اختلالات رفتاری، روش‌های تغییر و اصلاح رفتار و... اشاره کرده و و توضیحاتی در خصوص مفاهیم آن بیان شد.
 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره‌های بعدی می‌توانند به نشانی: خیابان کریم خان زند، بعد از تقاطع حافظ، نبش کوچه گلابی، پلاک ۱۹۵، طبقه پنجم مراجعه کنند و با شماره تلفن: 88909514 واحد امور مربیان تماس بگیرند.
نظر شما