جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۸
کد خبر: ۹۷۱۹۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
آیین رونمایی مجموعه غزل «یکی از ما دو نفر» دوشنبه ۲۷ فروردین در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.
آیین رونمایی کتاب «یکی از ما دو نفر»
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین رونمایی کتاب «یکی از ما دو نفر» نوشته امیر مهدی صفایی و با حضور جمعی از اهالی شعر و ترانه همچون؛ سجاد سامانی، حسین زحمتکش، غزل تاج بخش، بهمن زدوار و محمد شیخی دوشنبه ۲۷ فروردین برگزار شد.

بهمن زدوار شاعر و منتقد ادبی در مورد کتاب «یکی از ما دو نفر» گفت: انسجام در محور عمودی و افقی شعر، روایی بودن غزل‌ها و مضمون سازی و تصویرگری موفق از شاخصه‌های اصلی شعر امیر مهدی صفایی است. 

وی غزل امیر مهدی صفایی را پخته‌تر از سن تقویمی او دانست و افزود: شاعر جوان در مرحله آزمون و گذر است و آینده درخشانی پیش روی دارد.

در ادامه صلصال گیلانی، حسین زحمتکش، محسن رزوان، محمد شیخی، سجاد سامانی و کیانوش خانمحمدی به شعر خوانی پرداختند و چاپ و نشر مجموعه غزل یکی از ما دو نفر را به امیر مهدی صفایی تبریک گفتند.

در بخش بعدی برنامه حسام آرین خواننده و نوازنده و دبیر کانون موسیقی دانشگاه علامه طباطبایی  و گروه سودا قطعاتی را اجرا کرد.

نادر محمدی دیگر مهمان برنامه به عنوان اولین معلم شعر امیر مهدی صفایی با ذکر خاطره اولین دیدار و تبریک برای تولد کتاب جدید او از کوشش بالای ایشان در ضمینه ادبیات با افتخار یاد کرد.

در ادامه مجید سعد آبادی به طور مختصر تاریخچه کوتاهی از فعالیت‌های امیر مهدی صفایی در زمینه ترانه‌سرایی و جوایز ادبی ایشان در دوران تحصیل بیان کرد و غزلی را از مجموعه غزل وی خواند.

در ادامه برنامه امیر مهدی صفایی با حضور در جایگاه ضمن تشکر از تمامی حضار و استادان و شاعران حاضر در برنامه به پرسش‌هایی در مورد تالیف کتاب پاسخ داد و  تمام اشعار خود را مبتنی بر زیست شاعرانه  اعلام کرد و خود را در وهله اول ترانه سرا و بعد از آن شاعر معرفی کرد.

در انتها غزل تاج بخش شاعر و پیشکسوت ادبی ضمن صحبت پیرامون کتاب «یکی از ما دو نفر » نوشته امیر مهدی صفایی، از کتاب ایشان رونمایی کرد. در بخش پایانی علاقه‌مندان با برگزاری جشن امضا با مولف اثر عکس یادگاری گرفتند.

امیر مهدی صفایی متولد ۱۳۷۷ در تهران صاحب اثر مجموعه شعر سپید بغض‌های شبانه و مجموعه غزل یکی از ما دو نفر و ترانه سرا معاصر است. 

مجموعه غزل یکی از ما دو نفر ۲۷ فروردین ۹۷ در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه های اجتماعی رو نمایی شد.

فرهنگ‌سرای رسانه در خیابان پاسداران خیابان شهید گل نبی خیابان شهید ناطق نوری میدان قبا واقع شدا است.
نظر شما