جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۴
کد خبر: ۹۷۲۰۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
فیلم سینمایی «بلید رانر ۲۰۴۹» ساخته دنیس ویلنو چهارشنبه ۲۹ فروردین در فرهنگ‌سرای ملل نمایش داده می‌شود.
نمایش فیلم «بلید رانر ۲۰۴۹» در فرهنگ‌سرای مللبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بلید رانر ۲۰۴۹ (Blade Runner 2049) فیلمی آمریکایی در سبک نئو نوآر علمی–تخیلی به کارگردانی دنی ویلنوو و نویسندگی مایکل گرین و همپتن فنچر است. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم بلید رانر (۱۹۸۲) به‌شمار می‌رود و هریسون فورد یکبار دیگر به ایفای نقش ریک دکارد می‌پردازد. از دیگر بازیگران آن می‌توان به رایان گاسلینگ، دیوید باتیستا، آنا د آرماس، رابین رایت، سیلفیا هوکس، لنی جیمز و جرد لتو اشاره کرد. بلید رانر ۲۰۴۹ در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۱۷، به صورت دو بعدی، سه‌بعدی و آی‌مکس سه‌بعدی در ایالات متحده اکران شد.

فیلم با استقبال بسیار بالایی همراه بود و منتقدین آن را یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ می‌دانند. همچنین برخی از منتقدین این فیلم را نسبت به قسمت اول اثری بهتر و جذاب‌تری دانستند. بلید رانر ۲۰۴۹ در نودمین دوره جوایز اسکار در پنج رشته از جمله بهترین میکس صدا، بهترین تدوین صدا و بهترین طراحی صحنه نامزد بود که در نهایت موفق شد دو جایزه بهترین فیلم‌برداری برای راجر دیکینز و بهترین جلوه‌های ویژه را به خود اختصاص دهد.

علاقه‌مندان برای تماشای این فیلم و نقد و بررسی آن می‌توانند چهارشنبه ۲۹ فروردین از ساعت ۱۶ تا ۱۸ به نشانی بزرگراه صدر، خیابان قیطریه، فرهنگ‌سرای ملل مراجعه کنند.
نظر شما