پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۷
کد خبر: ۹۷۲۳۷
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۹
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر ظرفیت محصولات سینمایی ایران گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر موجب اعتلای سینمای ایران در بازارهای خارجی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پنجشنبه ۳۰ فروردین از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر بازدید کرد و با اشاره به این که جشنواره جهانی فیلم فجر تنها چهار سال است که از جشنواره ملی فیلم فجر جدا شده و به صورت مستقل برگزار می‌شود، گفت: به اعتقاد من این تصمیم درست بوده و حاصل آن همکاری‌های خوبی است که در جشنواره سی و ششم شاهد آن هستیم و باعث موفقیت جشنواره شده است.
 
وی ادامه داد: امروز سینمای ایران ظرفیت خوب و محصولات قابل اعتنا و ارزشمندی دارد به همین دلیل قابلیت حضور در فضاهای بین‌المللی را پیدا کرده است.
 
اوحدی برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر را زمینه‌ساز فرصت‌های لازم برای معرفی سینماگران در عرصه بین‌المللی برشمرد و با اشاره به تعداد بالای فیلم‌های ایرانی حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: بخش بازار فرصت تعامل تولیدکنندگان، سینماگران و تهیه‌کنندگان را فراهم می‌کند. از طرف دیگر در ۱۲۰ سالگی سینمای ایران ما شاهد این هستیم که بیش از ۱۰۰ اثر از بیش از ۷۵ کشور در این جشنواره حضور پیدا کرده که دستاورد و رکوردی با ارزش برای ما است.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاکید کرد: سینمای ما با توجه به رشد و بالندگی که پیدا کرده است باید از همه فرصت‌ها برای حضور در بازار بین‌المللی استفاده کند و من امیدوارم با کمک همه مجموعه‌ها در این جشنواره شاهد نتایج خوبی در زمینه حضور سینماگرانمان در بازارهای بین‌المللی باشیم.
 
آسی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

مبنع: ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر
نظر شما