چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۲۶
کد خبر: ۹۷۲۴۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
همزمان با فرارسيدن ولادت امام حسين(ع) آيين تكريم مرتضی صفاريان پيشكسوت تعزيه خوانی ايران پنجشنبه ٣٠ فروردين ماه در فرهنگ‌سرای ملل برگزار شد.
آیین تکریم مرتضی صفاریان در فرهنگ‌سرای ملل برگزار شد
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین تکریم مرتضی صفاریان با حضور داوود فتحعلی بيگی رييس انجمن تعزيه ايران، محسن هاشمی، احمد عزيزی، عنايت‌الله قاسمی، رضا فرهانی اعضا هيئت مديره  انجمن تعزيه ايران، مهندس كارگران معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه یک ، اسماعيل فلاح خير  و جواد حيدری پور روسای فرهنگ‌سرای ملل و ولا و جمعی از پيشكسوتان ،اهالی هنر و فرزندان و نوه‌های استاد برگزار شد.

صفاريان در اين برنامه شمع تولد ٨٥سالگی خود را خاموش كرد و كيكی را كه نماد و سنبل تعزيه خوانی بر روی آن نقش داشت برش زد.

استاد مرتضی صفاریان یکی از تعزیه خوانان پیشکسوت ایرانی و  متولد ۱۳۱۲ در شهرستان خوانسار است. وی تعزیه‌خوانی را از ۵ سالگی شروع کرده و تا حدود سنین ۲۱ سالگی موافق‌خوانی می‌کرد و امروز در آستانه سن ٨٥ سالگی به عنوان یکی از معروفترین تعزیه خوانان در مخالف خوانی شناخته شده است.
 
خانواده صفاریان همه تعزیه‌خوان بودند. پدر، برادر و برادرزاده‌هایش نیز تعزیه می‌خواندند. وی توانایی بالایی در تئاتر و تعزیه و مخالف خوانی دارد.

فرهنگ‌سرای ملل در ادامه سری برنامه‌های در محضر دوست و در راستای ارج نهادن به مقام  هنرمندان و پيشكسوتان هنر و فرهنگ كشور تولد اين استاد را جشن گرفت.

نظر شما