پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۹
کد خبر: ۹۷۲۸۶
|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری برگزار کرد؛
مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری، دهمین جلسه کارگاه آموزشی «تربیت مربی مهد و پیش دبستان» را با موضوع آشنایی با کمک‌های اولیه و بهداشت در محیط‌های آموزشی، با همکاری جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) در اول اردیبهشت برگزار کرد.
کارگاه آموزش کمک‌های اولیه و بهداشت در محیط‌های آموزشی
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ کارگاه آموزشی تربیت مربی مهد و پیش دبستان، هر چهار جلسه یک‌بار به موضوع جدیدی در خصوص «شناخت و تربیت کودک» می‌پردازد که با حضور استادان مجرب و متخصص از جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س)، مرتبط با موضوع برای ارتقا سطح کیفی و آگاهی مربیان خانه‌های کودک مناطق ۲۲گانه برگزار می‌شود.
 
محبوبه رمضانی کارشناس پرستاری از دانشگاه علوم پزشکی تهران در دهمین جلسه کارگاه‌های آموزشی ضمن خدمت مربیان خانه‌های کودک مناطق ۲۲گانه به موضوع «بهداشت در محیط‌های آموزشی» پرداخت.  
 
رمضانی در ابتدای جلسه گفت: کودکان بیشترین قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند که مراقبت بهداشتی آنان اگر چه از نظر تعیین و درجه بندی در جوامــع مختلف یکسان نیست اما اساسا برای همه کودکان صرفنظر از اختلاف نژاد، آب و هوا و منطقه جغرافیایی، نقطه نظرهای مشترکی وجود دارد به طوری که در اکثر کشورهای جهان مراقبت‌های بهداشتی کودکان و آموزش به آنها فلسفه تشکیلات بهداشت در محیط‌های آموزشی است.
 
وی بیان کرد: کودکان اکثریت جمعیت یک جامعه را تشکیل می‌دهند و به دلیل کامل نشدن مهارت‌ها و شرایط سنی آنان، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های عفونی خطرناک، حوادث، سوانح و خشونت هستند. از این رو نیاز به تامین خدمات بهداشتی و توجه به سلامت جسمی و روانی را دارند.
 
وی هدف از آموزش بهداشت، بالا بردن سطح دانش بهداشتی و در نهایت ایجاد تغییر مطلوب در رفتار کودکان و انتقال آن به خانواده‌ها دانست و گفت: نوآموزان با توجه به گذراندن سن فراگیری در محیط‌های آموزشی قادرند مطالب بهداشتی را به خوبی بیاموزند و به کار گیرند و به اجتماع و خانواده خود انتقال دهند. نوآموزان در این مکان دسترس ترین جمعیت بوده و انجام کلیه برنامه‌های بهداشتی برای آنان موثر و با کمترین هزینه قابل اجرا است.
 
رمضانی در پایان تاکید کرد: این فرصت ویژه باعث می‌شود تا بتوانیم شیوه‌های زندگی سالم را به نسلی که آینده را رقم می‌زند و نیز تاثیری شگرف در اجتماع کنونی خود دارد آموزش دهیم.

وی در ادامه مباحثی اعم از: اندازه گیری قد و وزن،ارزیابی تغذیه و اختلالات تغذیه، معاینه دهان و دندان ، معاینات پوست و مو و ناخن و موارد دیگر را از الزامات رعایت بهداشت در مکان‌های عمومی خواند و توضیحاتی در خصوص مفاهیم آن بیان کرد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در دوره‌های بعدی می‌توانند به نشانی: خیابان کریم خان زند، بعد از تقاطع حافظ، نبش کوچه گلابی، پلاک ۱۹۵، طبقه پنجم مراجعه کنند و با شماره تلفن: 88909514 واحد امور مربیان تماس بگیرند.
نظر شما