جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۶
کد خبر: ۹۷۲۹۰
|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
خانه فرهنگ میثاق به مناسبت بزرگداشت سعدی در محفل ادبی «هفت ترانه» میزبان شاعران و علاقه‌مندان به شعر و ادب است.
بزرگداشت سعدی در شب شعر «هفت ترانه» میثاق
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محفل «هفت ترانه» به مناسبت یکم اردیبهشت سالروز بزرگداشت شاعر پرآوازه ایران زمین استاد سخن، سعدی شیرازی و نیز با هدف ترویج و پاسداشت شعر و ادب فارسی و آشنایی شهروندان با آثار فاخر ادبی، روز دوشنبه سوم اردیبهشت ساعت ۱۴ با حضور علاقه‌مندان به ادبیات فارسی در خانه فرهنگ میثاق برگزار می‌شود.
 
اولین روز از دومین ماه سال به نام یکی از شعرای بزرگ کشورمان مزین است که آوازه‌ای جهانی دارد و بسیاری در آن سوی مرزهای میهن‌مان آثارش را در دست گرفته و پند و اندرزهایش را به علاقه‌مندان می‌آموزند. سعدی شاعر مشهور ایرانی است که همه حداقل یک بار شعر مشهورش را با مضمون «بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند» را شنیده یا خوانده‌اند و این مناسبت بهانه خوبی است تا در بزرگداشت وی در محفل هفت ترانه این شاعر گرانقدر را بیشتر شناخت و بیشتر از او دانست.
 
محفل هفت ترانه علاوه بر معرفی سعدی و شرح زندگی و آثار برجسته وی، با بخش‌های دیگری از جمله شعرخوانی شاعران حاضر در این محفل و بررسی آن‌ها از سوی کارشناسان و استادان مدعو در برنامه همراه است.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به خانه فرهنگ میثاق واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، انتهای خیابان مهران مراجعه کنند و با شماره ۴۴۰۸۲۴۶۱ تماس بگیرند.
نظر شما