شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۲
کد خبر: ۹۷۳۲۰
|
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
سیمون آیوازیان خالق آثار نمایشگاه «خاطره‌ها» گفت: این آثار الهام گرفته از مناظر مختلف ایران است و تکنیک به کار رفته در آن آبرنگ است که تکنیکی سهل و ممتنع است.
«خاطره‌ها» ی سیمون آیوازیان در نگارخانه مریمبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ۱۷ اثر آبرنگ از سیمون آیوازیان از ۷ اردیبهشت‌ماه در نگارخانه مریم به نمایش درآمده و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه آماده بازدید علاقه‌مندان است.

سیمون آیوازیان متولد ۱۳۲۳ در بندر انزلی است و آموختن نقاشی، موسیقی و عکاسی را به صورت خودآموز از کودکی آغاز کرده است. وی درباره رویکرد آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه «خاطره‌ها» می‌گوید: بیشتر آثار با رویکرد طبیعت و معماری است و تعدادی طبیعت بی‌جان هم شامل می‌شود. در واقع این آثار الهام گرفته از مناظر مختلف ایران در سفرهایی است که رفته بودم و البته بیشتر از همه مربوط به شمال کشور است.

 سیمون آیوازیان افزود: تکنیک این آثار نیز آبرنگ است. این تکنیک را از بچگی شروع کردم. دایی مادرم نقاش معروفی بود و با اینکه او را هیچ وقت از نزدیک ندیدم اما چون کارهایش در خانواده ما بود از سبکش خوشم آمد و تحت تاثیر او شروع به کار کردم. آبرنگ یک تکنیک سهل و ممتنع است و رسیدن به آن مشکل است. البته در بچگی تعدادی رنگ روغن هم کار کردم اما شاید چون برای نتیجه‌گیری کمی عجول هستم با آن ارتباط برقرار نکردم و ادامه ندادم.

وی در این باره ادامه می‌دهد: آخرین نمایشگاه نقاشی که برگزار کردم مربوط به سال ۸۶ می‌شود و بعد از آن مدت زیادی به دلیل مشغله کار نکردم و از سال ۹۴ دوباره نقاشی را شروع کردم و این آثار مربوط به سال‌های ۹۴ تا ۹۶ است.

«خاطره‌ها» ی سیمون آیوازیان در نگارخانه مریم

آیوازیان که در زمینه موسیقی و عکاسی هم فعالیت می‌کند، درباره ارتباط این هنر‌ها با هم توضیح می‌دهد: من معتقدم که حرفه‌ام معماری است و بیشتر آن را تدریس می‌کنم. زندگی ام موسیقی و نقاشی هم موازی با موسیقی است و تمرکز اصلی‌ام روی این دو شاخه هنری است و مقداری هم عکاسی. بین موسیقی و نقاشی نمی‌توانم فرق بگذارم. در واقع به دلیل ارتباط بین هنرها روی هر کدام از هنرها که متمرکز می‌شوم آن یکی هم تقویت می‌شود.

وی در این باره ادامه می‌دهد: عکاسی چون بیشتر جنبه گزارشی دارد و خلاقیت حاصل در آن در به کار گیری تکنیک‌هاست. مگر اینکه کسی از هنر عکاسی به صورت انتزاعی و فرمال استفاده کند و دوربین عکاسی سیستم عامل به وجود آورنده فکرش باشد.

این استاد دانشگاه در خصوص نگارخانه مریم می‌گوید: تا به حال تجربه برگزاری نمایشگاه در نگارخانه مریم را نداشته‌ام. اما فضای آن را خیلی دوست دارم و مدیریت آن بسیار دلسوزانه کار می‌کند و وقت می‌گذارد. از نظر درصد فروش آثار نیز نسبت به گالری‌های دیگر مناسب‌تر است. 

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ به نگارخانه مریم واقع در خیابان کریم خان زند، نبش خیابان نجات اللهی شمالی، بوستان حضرت مریم مراجعه کنند.




نظر شما