جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۲
کد خبر: ۹۷۳۲۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
خواهر شهید حسین محمدپور نجاتیان در برنامه ستارگان پرفروغ منطقه ۱۰
برنامه «ستارگان پرفروغ» منطقه ۱۰ روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه در منزل شهید حسین محمدپور نجاتیان برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه «ستارگان پرفروغ» منطقه ۱۰ روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه با حضور کارکنان مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۰ در منزل شهید حسین محمدپور نجاتیان برگزار شد و خانواده شهید تجلیل شدند. 
 
خواهر شهید در این دیدار گفت: حسین در خانواده‌ای مذهبی و زحمتکش بزرگ شد و نماز را در هفت سالگی آموخت و در ۱۵ سالگی علاوه بر آن که خود نمازش را می‌خواند، اجرای احکام اسلام را به اطرافیانش نیز سفارش می‌کرد. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در فعالیت‌های انقلابی در کتابخانه مسجد محله با کتاب‌های مختلف و اندیشه‌های اسلامی بیشتر آشنا شد و با اوج‌گیری انقلاب اسلامی در سال ۵۶، حسین همانند دیگر اقشار جامعه فعالیت‌های انقلابی داشت و تمام توان خویش را برای پیروزی انقلاب اسلامی به کار گرفت. او در نشر و پخش اعلامیه و نوارهای کاست امام خمینی (ره) فعال بود و در مجالس مذهبی و سخنرانی‌ها و تظاهرات و نیز تدفین پیکر مطهر شهدای ۱۷ شهریور در بهشت زهرا (س) حضور فعال داشت. 

وی افزود: وجود حسین سرشار از عشق خدمت به اسلام و مردم بود و برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی به پاسداری مشغول بود تا اینکه جنگ تحمیلی آغاز شد. او برای کمک به جنگ‌زدگان عازم منطقه رامهرمز شد و در جمع جهادگران پرتلاش و خستگی‌ناپذیر قرار گرفت. در عین حال آرام و متواضع بود و ساعت‌ها بعد از نیمه شب مشغول خدمت به هموطنان جنگ‌زده بود. در همان دوران زمان انجام خدمت سربازی او هم فرا رسید و هنگام  ورود به ارتش به جبهه‌های جنوب کشور اعزام شد و به دلیل بالا بودن توان اجرایی، تقوا و داشتن روحیه ایثارگری در قسمت عقیدتی سیاسی ارتش فعالیت‌های فرهنگی هنری می‌کرد. حسین عاشقانه برای رفتن به خط مقدم مشتاق بود و در عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس حضور داشت. 

خواهر شهید ادامه داد: او از ناحیه صورت و دست مجروح شده بود، ولی پس از شنیدن خبر فتح خرمشهر با همان حال سراسیمه برای حضور در عملیات رمضان مجدداً به جبهه‌های نبرد رفت. برادرم حسین هرگز به دنبال مطرح کردن خود در میان دیگران نبود و به همین خاطر هم عکس‌های کمی از او به یادگار داریم چون از این کار خوشش نمی‌آمد. در آخرین روزهای حضورش در جبهه قصد داشت به مدت ۱۰ روز مستحبی روزه بگیرد. سرانجام لحظه دیدار فرا رسید و حسین در ساعت ۱۰ صبح ششم فروردین ماه ۱۳۶۲ با زبان روزه در دهمین روز ادای فریضه‌اش توسط هواپیماهای دشمن در منطقه عین خوش به شهادت رسید. 

قسمتی از وصیت‌نامه شهید:
«در راه خدا صبر پیشه کنید تا از خسران نجات یابید. امروز تقریباً ۲۳ سال از عمرم می‌گذرد. ۲۳ سال از وجودم در این دنیا گذشت. چنان سریع گذشت که فرصت جمع‌آوری توشه پیدا نکرده‌ام. به هرحال نمی‌دانم چگونه به میهمانی خدا بروم و از شما که باقی مانده‌اید می‌خواهم برایم دعا کنید و خود همچنان که گفتم صبر پیشه کنید. مادر و پدر عزیزم شما را به خدا از این قضیه ناراحت نشوید چون من خود خواستم که خدا مرگ مرا این گونه قرار دهد. در طول عمرم به شکل‌های مختلف مرگ‌های زیادی دیدم و تقریباً ارزش سخن امام علی (ع) در تقاضای شهادت در راه خدا و رد مرگ در بستر را حس کردم. انسانی که زندگی‌اش به تار عصبی نازکی بیش بسته نیست چگونه فکر عمر طولانی را در سر بپروراند.»

در پایان این برنامه با اهدای لوح تقدیر و نشان برنامه از والدین این شهید بزرگوار تجلیل و با آنها عکس یادگاری گرفته شد.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این برنامه می‌توانند به نشانی: بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی، بعد از چهار راه قلیچ خانی، خانه موزه شهیدان اقبالی مراجعه کرده یا با شماره تلفن: ۶۶۶۹۱۵۴۶ تماس بگیرند.

نظر شما