شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۴
کد خبر: ۹۷۳۴۸
|
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
در دومین نشست «قدم با قلم» مجموعه دو جلدی «استقلال ایرانیان زیر نفوذ بیگانگان» با حضور جواد کامور بخشایش، داود قاسم پور (نویسندگان) و جمعی از دوستداران حوزه کتاب روز یکشنبه نهم اردیبهشت در فرهنگ‌سرای شفق رونمایی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در دومین نشست «قدم با قلم» مجموعه دو جلدی «استقلال ایرانیان زیر نفوذ بیگانگان» با حضور جواد کامور بخشایش، داود قاسم پور (نویسندگان) و جمعی از دوستداران حوزه کتاب روز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ در کتابخانه فرهنگ‌سرای شفق رونمایی می‌شود.

جلد اول این مجموعه، به بازخوانی سلطه کشورهای روسیه، انگلستان و آمریکا بر ایران در دو دوره قاجار و پهلوی می‌پردازد و طی آن حوادثی تاریخی همچون عهدنامه‌های ترکمنچای و گلستان، معاهده پاریس، قرارداد دارسی، تأسیس بانک شاهنشاهی، قرارداد ۱۹۱۹ و کودتای سوم اسفند بررسی شده است. 

همچنین جلد دوم این مجموعه با عنوان فرعی «آمریکا در ایران» با تکیه بر اسناد لانه‌ی جاسوسی آمریکا، به نفوذ این کشور در ساحت‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران پرداخته و حوادث و مسائلی چون موضع آمریکا در نهضت ملی شدن نفت، کودتای ۲۸ مرداد، تأسیس ساواک، طرح جانسون، لایحه کاپیتولاسیون و... را مورد بررسی قرار می‌دهد و با ذکر حوادث منجر به انقلاب اسلامی به پایان می‌رسد.

مجموعه دو جلدی «استقلال ایرانیان زیر نفوذ بیگانگان» توسط انتشارات مدرسه در تیراژ ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای شفق واقع در خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان ۲۱، بوستان شفق مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۷۰۶۸۶۹ تماس بگیرند.
نظر شما