سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۶
کد خبر: ۹۷۳۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
ویژه برنامه «کودکان انتظار» به مناسبت نیمه شعبان در فرهنگ‌سرای خاوران برگزار می‌شود.
«کودکان منتظر» در فرهنگ‌سرای خاورانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضا دوستعلی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ و رییس فرهنگ‌سرای خاوران، از برگزاری ویژه‌برنامه «کودکان منتظر» به مناسبت عید نیمه شعبان خبر داد.
 
وی بیان کرد: برنامه «کودکان منتظر» با مشارکت گروه کودک و نوجوان شبکه ۵ و برنامه رنگین کمان با حضور بیش از ۲ هزار دانش‌آموز پایه ابتدایی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در فرهنگ‌سرای خاوران برگزار می‌شود. 
 
رییس فرهنگ‌سرای خاوران گفت: محتوای این برنامه تبیین موضوع انتظار، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی ویژه کودکان است. 
 
دوستعلی ادامه داد: در این برنامه ما میزبان تعدادی از کودکان یمنی و سوری و تعدادی از کودکان شهدای مدافع حرم هستیم و با بیان الگوهایی از ظلم در جامعه امروز، سعی در بازگو کردن این نکته را داریم که با ظهور حضرت حجت، تمام این ظلم‌ها به پایان می‌رسد.
 
وی افزود: در این مراسم دوهزار کودک، طولانی‌‌ترین نقاشی کشور را با موضوع ولادت امام زمان به تصویر می‌کشند. این اثر در موضوع نیمه شعبان با محوریت برقراری صلح و عدالت فراگیر، ترتیب داده شده است تا این کودکان علاوه بر حضور در یک برنامه فرهنگی بتوانند با کمک یکدیگر، رکورد جدیدی را در نقاشی کودکان به ثبت برسانند.
 
دوستعلی با اشاره به حضور خانواده شهدای حریم ولایت گفت: شهدای مدافع حرم انسان‌های ولایتمدار و شجاعی بودند که قهرمانانه جنگیدند و سبب سربلندی ایران شدند، فرزندان و خانواده‌های این شهدا نیز با صبوری و متانت غم دوری آنها را تحمل می‌کنند تا در این سربلندی و عزت سهیم باشند، برهمین اساس حضور کودکان شهدای مدافع حرم در این برنامه به‌ منظور تجلیل از این غنچه‌های مقاومت تدارک دیده شده است.
 
وی در پایان گفت: ویژه برنامه کودکان انتظار چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت همزمان با میلاد حضرت ولی عصر(عج) به مدت ۴۰ دقیقه در قالب برنامه «رنگین کمان» از شبکه ۵ تلویزیون پخش خواهد شد.
 
نظر شما