پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۹
کد خبر: ۹۷۳۹۸
|
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
هشتمین جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی به منظور تکریم و تجلیل از مقام شامخ کارگران هنرمند در حوزه فرهنگ و هنر، ۹ اردیبهشت ماه به همت فرهنگ‌سرای کار و تعاون در مرکز آموزش‌های شهید حیدری(خانه مشق) برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هشتمین جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی به منظور توسعه و ترویج  فرهنگ اشتغال، کار و کارآفرینی و تقویت تولید داخلی و حمایت از کالاهای ایرانی در سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی بامحوریت تولید داخل از سوی مقام معظم رهبری نام گرفته است برگزار شد.
 
این برنامه در راستای اهداف سازمانی بر مبنای تقویت هویت اسلامی ایرانی در خود اتکایی ،خودباوری وعزت ملی به مناسبت گرامیداشت هفته کار وکارگر و ارج نهادن به مقام و منزلت معنوی کارگر ایرانی با تأکید بر مبانی ، مفاهیم وآموزه های دین مبین اسلام ، پیامبر رحمت و الفت و ائمه اطهار (ع) در تجلیل و تکریم جایگاه دینی و ارزشی کارگر  از سوی مدیریت فرهنگ هنری منطقه 9 ، فرهنگ‌سرای کار و تعاون با مشارکت و همکاری جمعی از نهادها ، سازمان ها و تشکل های  دولتی و کانون‌ها و سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با حوزه کار و کارگر و کارآفرینی از جمله خانه کارگر جمهوری اسلامی، شهرداری منطقه ۹، سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، اداره کل رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران، فراکسیون کاروکارگری شورای اسلامی شهر تهران، معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی روز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه در محل سالن مرکز آموزش های اجتماعی شهید حیدری برگزار شد.  

در این جشنواره که در قالب مراسم باشکوه و با حضور حداکثری و پر شور کارگران و خانواده هایشان برگزار شد، جمعی از مدیران و مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از جمله محمد خیاطیان معاون مالی اداری سازمان فرهنگی هنری، ناصر خدرنژاد مشاور رئیس در امور مناطق و مدیرکل حوزه ریاست سازمان فرهنگی هنری و مدیران و رؤسای سازمان‌ها و نهادهای مشارکت کننده از جمله علیرضا محجوب نماینده مجلس و دبیر برنامه‌های گرامیداشت هفته کارگر(خانه کارگر)، شهردار منطقه ۹ تهران، رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهر تهران، معاون توانمند سازی و کارآفرینی سازمان خدمات اجتماعی شهر تهران و مدیر کل رفاه و خدمات اجتماعی برگزار شد.
  
خیر مقدم دبیر اجرایی جشنواره، تواشیح خوانی گروه طه النبی، سخنرانی دبیر کل خانه کارگر و همچنین رئیس فراکسیون کار و کارگری شورای اسلامی شهر تهران و تجلیل از خانواده دو شهید کارگر منطقه ۹ و مراسم تجلیل از کارگران هنرمند از بخش‌های این برنامه بود.
 
در ادامه این مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و معاونت مالی اداری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با موضوع تأسیس مدرسه صنایع دستی همراه بود.
  
بخش پایانی این جشنواره به تجلیل و تکریم با شکوه از خانواده مکرم و معزز دوتن از شهدای کارگر (همسر مکرمه و بزرگوار رمضانعلی قدیانی کارگر شرکت ایران خودرو و همسرمکرمه و بزرگوار محمدحسین آزادی مرزآبادی کارگر شرکت روغن نباتی صنایع بهشر) اختصاص داشت.
 
در پایان مراسم تجلیل و تکریم از کارگران هنرمند و برگزیده صاحب آثار برتر اختصاص داشت که تندیس سرو فروزان جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی به سه نفر از برگزیدگان برتر در رشته های فرهنگی هنری منتخب جشنواره تعلق گرفت و علاوه برآن  کارگران هنرمند  در بخش های مختلف عرصه کار ، تولید و خدمات شهری دارای صاحبان آثار برگزیده  لوح تقدیر و جوائز  خود را در این جشنواره گرفتند.
 
برپایی نمایشگاه از آثار کارگران هنرمند در رشته‌های هنرهای تجسمی (نقاشی رنگ روغن، سیاه قلم، خوشنویسی، عکاسی و... ) صنایع دستی( پتینه کاری، فرش بافی، گلیم بافی، چرم دوزی وحکاکی روی چرم، سوخته کاری روی چوب، ترمه دوزی و گلدوزی روی پارچه ، سفال، گلسازی و... ) و تکنوازی، آهنگ سازی،  تالیفات و...    از جمله بخش های جنبی این جشنواره در محل برگزاری بود که با استقبال شایسته مخاطبان جشنواره روبه‌رو شد .
نظر شما