جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۴
کد خبر: ۹۷۴۰۰
|
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور در برنامه «حالا خورشید» از ویژه‌برنامه‌های نیمه‌شعبان، ويژه‌برنامه فرهنگ‌سرای کتاب و دلایل جابه‌حایی نمایشگاه کتاب از شهر آفتاب به مصلی تهران گفت.
از ویژه برنامه‌های نیمه‌شعبان تا دلایل جابه‌حایی نمایشگاه کتاببه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور در برنامه حالا خورشید شبکه سه سیما درباره ویژه‌برنامه‌های این سازمان در ایام نیمه شعبان و فرهنگ‌سرای کتاب با رضا رشیدپور مجری این برنامه گفت‌وگو کرد.

تشریح ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری به مناسبت نیمه شعبان
وی درباره ویژه برنامه‌های نیمه شعبان توضیح داد: جشن نیمه شعبان متعلق به مردم است و ما تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا بتوانیم امانت‌داران خوبی برای اعتلای این فرهنگ ناب باشیم.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: ویژه‌برنامه‌های جشن نیمه شعبان با عنوان «منتظران باران» از دو روز گذشته با سه برنامه شروع شده است. «زیارت گل» آیین گلابگیری و اعزام کاروان‌هایی به عتبات عالیات برای غبارروبی به وسیله این عصاره گل‌ها، تقدیر از ۲۲ کارگر هنرمند به مناسبت روز کارگر در فرهنگ‌سرای کار و تعاون و امضای تفاهم نامه‌ای برای تاسیس نخستین مدرسه صنایع دستی در سالی که به نام «حمایت از کالای ایرانی است» و شب شعر «قصیده بی‌انتها» که شب گذشته با حضور ۱۲ شاعر نامدار شعر آیینی از استاد محمد علی بهمنی و حسین اسرافیلی تا حمیدرضا برقعی در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد.
 
وی افزود: روز گذشته همچنین از مجموعه شعر «مشتاقی و مهجوری» ۴۰ اثر از ۴۰ شاعر نامدار در مدح امام زمان(عج) و قطعه موسیقی «شرق آدینه» با شعری از حسین اسرافیلی و صدای محمد معتمدی رونمایی شد.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با دعوت از مردم برای حضور در برنامه‌های روزهای آینده سازمان فرهنگی هنری گفت: ویژه‌برنامه «کودکان منتظر» سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح کودکان برای هم دردی با کودکان مظلوم یمنی سوری و فلسطینی برگزار می‌شود. «خیمه‌گاه انتظار» نیز در باغ موزه قصر با برنامه‌های متنوع میزبان مخاطبان است.
 
نهمین فرهنگ‌سرای کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
 
سعید اوحدی در بخش دیگری از سخنان خود درباره جابه‌جایی نمایشگاه کتاب از شهر آفتاب به مصلی تهران گفت: ما یکسری مشکلات سازه‌ای را در شهر آفتاب سال گذشته داشتیم. برف که آمد برخی سازه‌ها خراب شد البته دوستان خیلی تلاش کردند تا برای نمایشگاه کتاب این دوره آماده شود اما متاسفانه آماده نشد.

اوحدی گفت: ترمیم‌هایی صورت گرفت و در حال حاضر نمایشگاه گردشگری در شهرآفتاب در حال برگزاری است. اما باید نمایشگاه را از داخل شهر به شهرآفتاب منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی میان شهرداری تهران و وزارت ارشاد برای این دوره از نمایشگاه صورت گرفته بود آخرین جلسه این هماهنگی هفته پیش با حضور معاونان شهرداری و ارشاد برگزار شد تا همکاری‌های لازم به بهترین شکل صورت گیرد.
 
وی اظهار داشت: من توصیه می‌کنم مخاطبان نمایشگاه با خودرو به نمایشگاه نیایند،‌ چرا که خط یک و سه مترو، ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی انصافاً تمام قد در میدان حضور دارند.
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ادامه داد: ما در شهرداری در این دوره برنامه‌ریزی‌هایی انجام دادیم تا نهمین فرهنگسرای کتاب در چهار بخش در مصلی امام خمینی فعال باشد. ما برای نخستین‌بار بخشی از باغ کتاب را به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه‌ها به نمایشگاه کتاب منتقل کردیم.
 
اوحدی همچنین با اشاره به اینکه با توجه به اینکه سال ۹۷ با عنوان تولید ملی نامگذاری شده تلاش کرده‌ایم بخش عمده‌ای از لوازم التحریر را با بهترین شکل و کیفیت در نمایشگاه عرضه کنیم. در بخشی از مجموعه باغ کتاب مصلی امام خمینی کتاب من به کودکان در قالب تصویر و اسم کودک به شکل تخصصی جهت ترویج کتابخوانی عرضه می‌شود.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری افزود: در سازمان‌ فرهنگی هنری شهرداری تهران ۳۷۲ کتابخانه داریم با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار عنوان کتاب؛ البته بخشی از نمایشگاه در  این دوره ویژه روشندلان در نظر گرفته شده است که ۳ کتابخانه ما توسط همین افراد مدیریت می‌شود.

وی با بیان اینکه روشندلان می‌توانند از ۱۵۰ هزار عنوان کتاب خط بریل رایگان استفاده کنند توضیح داد: اگر فرد روشندلی امکان تردد در نمایشگاه کتاب را نداشته باشد می‌تواند با شماره تلفن ۱۸۳۷ به صورت شبانه‌روزی تماس گرفته تا از کتاب‌های خط بریل استفاده کند. این کتاب‌ها رایگان تقدیم افراد خواهد شد.

اوحدی در پایان با اشاره به بخش هنر و کتاب در نمایشگاه کتاب تصریح کرد: هنرمندان در این بخش به کتابخوانی می‌پردازند. ضمن اینکه ما عکاسخانه را نیز در نظر گرفته‌ایم که تهران قدیم را نشان می‌دهد اما با تمام این تفاسیر باید بگویم حال کتابخوانی در کشور ما متاسفانه خوب نیست.

نظر شما