شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۷
کد خبر: ۹۷۴۱۱
|
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
آیین معارفه سرپرست فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی و مدیر کل حوزه ریاست و مشاور امور مناطق سازمان فرهنگی هنری، دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین تکریم و معارفه سرپرست فرهنگ‌سرای رسانه و مدیرکل حوزه ریاست و مشاور امور مناطق روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور سعید اوحدی رییس و جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم سعید اوحدی با تبریک اعیاد شعبانیه و خسته نباشید به خاطر فعالیت مراکز فرهنگی برای برگزاری ویژه برنامه‌های نیمه شعبان گفت: در ابتدا باید از زحماتی که آقای تیمورپور در این فرهنگ‌سرا کشیده‌اند، تقدیر کرد و همچنین باید به آقای محمد اسماعیلی که به صورت تخصصی در حوزه رسانه فعالیت کرده‌اند، سال‌ها در آموزش و پروش زحمت کشیده‌اند و در حال حاضر هم در رسانه ملی مسئولیت دارند، خوش آمد گفت. امیدوارم بتوانیم شرایط را فراهم کنیم و هماهنگی‌های آخر را انجام دهیم تا محمد اسماعیلی به صورت کامل ریاست فرهنگ‌سرای رسانه را بر عهده بگیرند.
 
وی در ادامه از زحمات چندین ساله علی اصغر خسروی در حوزه ریاست تشکر کرد و گفت: خوشحالیم که همچنان می‌توانیم در حوزه برنامه‌ریزی از وجود ایشان بهره‌مند شویم و امیدواریم که همکاری خوبی را با آقای خدرنژاد داشته باشیم.
 
اوحدی بیان کرد: در عهدنامه حضرت امیر به مالک اشتر، امام علی(ع) خطاب به مالک اشتر می‌گوید: این مسئولیتی که امروز به تو واگذار می‌شود، مبادا یک فرصت، یک نقطه جهش و یک زمینه برای ترقی غیر اصولی تو باشد. این یک امانت سنگین بر گردن توست. این حرفی است که امام علی(ع) به نزدیک‌ترین فرد به خودش می‌گوید. قطعا مدیران عزیز ما هم باید مقام مسئولیت را با این نگاه بر عهده بگیرند. حضرت امیر در مقابل این حرف باز تاکید می‌کنند که این پستی که در آن قرار گرفته‌ای، بهترین ذخیره برای تو عمل صالح است. منظور از عمل صالح آثار ماندگار است.

اسماعیلی: باید عدالت فرهنگی را محقق کنیم

در ادامه مراسم محمد اسماعیلی سرپرست جدید فرهنگ‌سرای رسانه با تشکر از همه کسانی که در این مجموعه زحمت کشیده‌اند گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که باید سرلوحه کارها قرار گیرد استفاده از خرد جمعی در کارهاست. در طول ۴۰ سال بعد از انقلاب فراز و نشیب‌های زیادی در حوزه رسانه داشته‌ایم و متاسفانه باید بگویم که این بخش از فعالیت‌های ما که پشتوانه علمی، تحقیقاتی و پژوهشی نداشته، نتیجه درخشانی نیز نداشته است. 
 
وی افزود: وظیفه ماست که در هر مجموعه فرهنگی حتما یک اتاق فکر یا به تعبیر مقام معظم رهبری هیئت اندیشه‌ورزی داشته باشیم که بسیار حرفه‌ای و علمی مشاوره بدهند و هیچ کاری به صورت فردی انجام نشود. نکته دیگر این است که در حال حاضر باید بپذیریم که روح و جان مردم در شبکه‌های اجتماعی سیراب می‌شود. حتی اینترنت و وب‌گردی هم رونق سابق را ندارد زیرا مردم از طریق تلفن‌های همراه خود هم موضوع و هم افراد را انتخاب می‌کنند و سیلابی از محتوا در فضای مجازی در جریان است که مردم این محتوا را مصرف می‌کنند و همین محتوا باور مردم را می‌سازد و باور به رفتار تبدیل می‌شود.
 
اسماعیلی بیان کرد: تلاش ما باید بر این باشد که مفهوم عدالت فرهنگی را محقق کنیم. فرصت‌های فرهنگی با انصاف و با تساوی در اختیار آحاد مردم قرار گیرد. این نباشد که فرهنگ‌سرای رسانه به قشر اغنیا اختصاص داشته باشد. مقام معظم انقلاب به این نکته تاکید داشتند که  مراقب باشد که جامعه دو قطبی نشود. باید بتوانیم با مردم تعامل مثبت داشته باشیم. اینکه ما یک برنامه‌ای  اجرا کنیم که مردم هیچ دخالتی نداشته باشند، اثر بخشی انچنانی ندارد. نگاه از بالا به پایین به شدت تا به امروز به ما صدمه زده است. مردم را در کنار خودمان و خودمان را از مردم بداینم. ارتباط  خود را با مردم تقویت کنیم تا بتوانیم در حوزه کار فرهنگی موفق باشیم.

اسماعیلی: باید عدالت فرهنگی را محقق کنیم

در پایان مراسم ناصر خدرنژاد مدیر کل حوزه ریاست و مشاور رییس در امور مناطق گفت: ما نیاز داریم با همفکری، همکاری و همدلی کار کنیم. اگر هم‌دل همدیگر باشیم مطمين باشید می‌تواند اتفاقی مثبت شکل بگیرد. اتفاقی که در اسارت می‌افتاد و بعضا عراقی‌ها می‌گفتند ما اسیر شما هستیم نه شما اسیر ما، حاصل همان همدلی بود. شاید اتفاقاتی که الان شاهد آن هستیم عدم وجود همدلی باشد. بیایید برای  مدتی که ما در خدمت شما هستیم، واقعا همدل باشیم و قطعا بدانید که سازمان فرهنگی هنری با ظرفیت و امکاناتی که دارد، می‌تواند اتفاق‌های خوبی را رقم بزند.

اسماعیلی: باید عدالت فرهنگی را محقق کنیم

در این مراسم با اهدای حکم محمد اسماعیلی به عنوان سرپرست فرهنگ‌سرای رسانه و ناصر خدرنژاد به عنوان مدیر کل حوزه ریاست معرفی شدند و علی‌اصغر خسروی مدیرکل پیشین حوزه ریاست تجلیل شد.

نظر شما