پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۸
کد خبر: ۹۷۴۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
باشگاه کتاب فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی با حضور فرزند شهید سردار همدانی برگزار کرد؛
باشگاه کتاب فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی نشست جشن امضای کتاب «خداحافظ سالار» نوشته حمید حسام با حضور وهب همدانی در فرهنگ‌سرای کتاب برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این نشست که عصر پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت برگزار شد، وهب همدانی با حضور در جمع مخاطبان کتاب «خداحافظ سالار» با اشاره به چگونگی نگارش این اثر گفت: کتاب خداحافظ سالار چند روز بعد از شهادت پدرم به پیشنهاد آقای حسام که موانست سی و چند ساله با پدرم داشتند، مطرح شد. این کتاب بر اساس خاطرات مادرم نوشته شد. پدر در سال آخر حیات شان تاکید داشتند که مادر خاطراتشان را بنویسند. نزدیک 9 ماه طول کشید تا آقای حسام این خاطرات را جمع آوری کنند و نظرات خانواده را هم تجمیع کنند. در این مدت آقای حسام توالی تاریخی مطالب وخاطرات را چک می کردند . در ابتدای امرقالب کتاب که تاریخ شفاهی باشد یا رمان برای ایشان هم مجهول بود تا به مرور نظرات افراد صاحب نظر را هم جمع آوری کردند و کتاب در این قالب منتشر شد. 
 
همدانی در تبیین نگاه متفاوت «خداحافظ سالار» گفت: این کتاب از منظری نگاه دیگری به جنگ دارد. محمدتاجیک عکاس جنگ است که در کنار پدر در بحبوحه جنگ به سوریه رفت. او می گفت که عکس های جنگی ام را برای استادم در فرانسه فرستادم. استاد پس از دیدن این عکس ها به من گفت که من عکس جنگی ندیدم. هر جنگی عقبه ای دارد وآن در شهر است اگر قرار است جنگ را نشان بدهید باید زندگی رزمنده ها و زندگی در شهر را نشان بدهید. همدانی در ادامه افزود: مدتی است نگارش کتاب خاطرات همسر شهدا رونق گرفته و نگاه به دفاع مقدس از منظر خانواده مطرح شده است. 
 
در ادامه وهب همدانی درکافه کتاب فرهنگسرای کتاب حاضر شد و کتاب را برای مخاطبان این اثر خواند. خداحافظ سالار پیش از این توسط برخی هنرمندان و بازیگران خوانده شده است. وهب همدانی در امضای این کتاب برای مریلا زارعی، بازیگر سینما و تلویزیون نوشت: هنرمند ارجمند ایران زمین! سرکار خانم مریلا زارعی از شما ممنونم که با «مش الفت» زاویه دیگری از حماسه مردم کشورم را شناساندید. شعورتان شهدایی/ وهب همدانی 

نظر شما