چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۸
کد خبر: ۹۷۴۸۱
|
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
فرهنگ‌سرای تهران آیین رونمایی از کتاب «قصه دلبری» را روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در فرهنگ‌سرای کتاب برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای تهران آیین رونمایی از کتاب «قصه دلبری» نوشته محمدعلی جعفری را روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ساعت ۱۸ با حضور نویسنده کتاب، مریم برادران نویسنده کتاب «ر»، حمید باباوند، سید عارف علوی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تهران و خانواده شهید محمدحسین محمدخانی در فرهنگ‌سرای کتاب برگزار می‌کند. 

این کتاب روایت عاشقانه پنج سال زندگی مشترک با شهید محمدحسین محمدخانی است. این شهید پیش از شهادتش به همسرش توصیه کرده بود که در صورت شهادت، خاطراتش را در قالب کتاب «نیمه پنهان ماه» انتشارات روایت فتح به چاپ برساند. 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «از تیپش خوشم نمی‌آمد. دانشگاه را با خط مقدم جبهه اشتباه گرفته بود. شلوار شش جیب پلنگی گشاد می‌پوشید با پیراهن بلند یقه‌گرد سه دکمه و آستین بدون مچ که می‌انداخت روی شلوار. در فصل سرما با اورکت سپاهی‌اش تابلو بود. یک کیف برزنتی کوله مانند یک‌وری می‌انداخت روی شانه‌اش، شبیه موقع اعزام رزمنده‌های زمان جنگ. وقتی راه می‌رفت، کفش‌هایش را روی زمین می‌کشید. ابایی هم نداشت در دانشگاه سرش را با چفیه ببندد.»

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای کتاب واقع در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی (ره) مراجعه کنند. 
نظر شما