پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۳
کد خبر: ۹۷۴۹۸
|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
به همت باغ کتاب تهران برگزار می‌شود
واحد آموزش باغ کتاب تهران در فرهنگ‌سرای کتاب کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های گوناگون هنری برگزار می‌کند.
کارگاه‌های هنری متنوع در فرهنگ‌سرای کتاببه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، واحد آموزش باغ کتاب تهران با برگزاری دوره‌های آموزشی کودک و نوجوان و بزرگسال در شاخه‌های گوناگون هنری، استعدادیابی می‌کند و در پایان هر دوره، بهترین هنرجوها برای دوره‌های بعدی تخفیف دریافت می‌کنند. برخی از این دوره‌ها هم‌اکنون در نهمین فرهنگ‌سرای کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حال برگزاری است. 
 
انیمیشن، تئاتر خلاق کودک، کارگاه نمایش بزرگسالان، مجسمه‌سازی و... هنرهایی است که در دوره‌های آکادمی آموزش داده می‌شود و در پایان، بستری برای ارائه آثار هنرجویان فراهم خواهد شد. به طور مثال، هنرجویان کارگاه آموزشی تئاتر در پایان دوره در سالن‌های باغ کتاب به اجرای نمایش می‌پردازند. یا آثاری که در حوزه نقاشی و مجسمه‌سازی خلق می‌شود، در پایان دوره‌ها در گالری باغ کتاب به نمایش گذاشته می‌شود. 
 
یکی دیگر از کارگاه‌ها، آموزش نقاشی زیر لعاب است که کودکان می‌توانند روی ظروف نقاشی کنند و در ظروفی که خودشان روی آن طرح کشیده‌اند، غذا بخورند. کارگاه خلاقیت نیز برای دانشجویان هنر برگزار می‌شود.
 
برای آشنایی شهروندان با کارگاه‌های واحد آموزش باغ کتاب، هر روز یکی از کارگاه‌ها که قابلیت اجرا در فضای محدود نمایشگاه را دارند، اجرا می‌شوند تا مخاطبان با فضای آنها آشنا شوند. انیمیشن، کاریکاتور، مجسمه‌سازی، نقاشی کودکان و نمایشنامه خوانی از جمله این کارگاه‌ها هستند. 
 
همچنین واحد آموزش باغ کتاب طرح جهانی Imath را با هدف آموزش ریاضی به صورت بازی به کودکان ۳ تا ۷ ساله در باغ کتاب و مهدکودک‌های مناطق مختلف تهران برگزار می‌کند که این طرح باعث رشد ذهنی کودکان و پرورش خلاقیت آنان می‌شود. 
 
نخستین اجرا از دوره‌های آموزشی واحد آموزش باغ کتاب در فرهنگ‌سرای کتاب، کارگاه نمایشنامه‌خوانی است که از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در محل استیج فرهنگ‌سرای کتاب میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. 

نظر شما