چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۷
کد خبر: ۹۷۵۱۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
کتاب «ما منتظریم» بیانات جامع رهبر انقلاب درباره مهدویت نوشته حسن مولایی صبح امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در نهمین فرهنگ‌سرای کتاب معرفی و رونمایی شد.
معرفی و رونمایی از کتاب «ما منتظریم» در فرهنگ‌سرای کتاب
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معرفی و رونمایی کتاب « ما منتظریم» از سوی فرهنگ‌سرای عترت و با همکاری بنیاد فرهنگی مهدی موعود با حضور حجت الاسلام متوسل مدیرعامل این بنیاد و فاطمیان پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رییس فرهنگ‌سرای عترت در فرهنگ‌سرای کتاب برگزار شد.

حجت الاسلام متوسل مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود در ابتدای این مراسم با بیان اینکه مهدویت دارای دو دیدگاه قبل و بعد از انقلاب است، گفت: قبل از انقلاب انجمن حجتیه به عنوان تشکیلات مهدوی فعالیت می‌کرد که تنها وظیفه آن ترویج و آموزش در حوزه مهدویت بود ولی به دلیل تعهدی که به شاه و رژیم داشت تفکر قیام و حرکت مردمی را نداشت. با ظهور انقلاب اسلامی این تفکر کنار زده شد و امام خمینی (ره) در سخنرانی‌های مختلف این اندیشه را نفی کرد. 

وی افزود: آنچه باید اتفاق می‌افتاد این بود که مهدویت با نگاه حضرت امام (ره) و همراه با نظام اسلامی به نحو درست تبیین شود. به همین دلیل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود در سال ۱۳۷۹ با رسالت تبیین صحیح مهدویت از نگاه رهبری تاسیس شد. ما ولی فقیه را نایب به حق امام زمان می‌دانیم بنابراین بعد از حضرت امام خمینی (ره)، در حال حاضر حضرت آیت الله خامنه‌ای را نایب و قول ایشان را حجت می‌دانیم.

متوسل با اشاره به اینکه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود دارای هفت مرکز تخصصی در شهر قم است، ادامه داد: تاکنون ۴۰۰ طلبه فاضله در این مراکز فارغ التحصیل شده‌اند که سه سال به طور تخصصی مسائل مربوط به مهدویت را آموزش دیده‌اند. گردآورنده این کتاب یکی از همین فارغ التحصیلان است که نوشته‌های رهبر معظم انقلاب را از قبل از انقلاب جمع آوری کرده که سال گذشته با تایید این بنیاد به چاب رسید.

به گفته مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود، این مجموعه تا کنون ۳۰۰ عنوان کتاب و محصول فرهنگی در حوزه مهدویت تولید کرده است که همچنان نیز در تولید محتوا و ابزار فرهنگی می‌کوشد.

در ادامه فاطمیان بور رییس فرهنگ‌سرای عترت گفت: در جمهوری اسلامی ایران مراکز فرهنگی بنا شده تا نیازها و چالش‌های فرهنگی را پیدا و درمان کند تا بتواند سطح فرهنگی جامعه اسلامی را ارتقا دهد. بعد از انجام کارهای فرهنگی بسیار به این نتیجه رسیده‌ایم که برای اینکه جامعه‌مان را عاری از اختلاس، نفاق، دروغ و ضایع کردن حق مردم کنیم و آرامش و آسایش در جهت تعالی دین و دنیا برپا باشد باید به قرآن کریم و عترت توسل کنیم.

وی افزود: باید همه فعالیت‌های ما به سمت مهدی موعود (عج) متمایل باشد تا برای سعادت جامعه از آنچه آن حضرت را ناراحت می‌کند دوری کنیم. برای اینکه چطور حضرت را بشناسیم نیاز به اجتهاد داریم تا هدف انتظار را بدانیم پس در همین راستا نیاز به مجتهدی داریم که در بطن امور جامعه باشد و بتواند کلام خدا را تفسیر کند. بدون هیچ اغراقی مقام معظم انقلاب بهترین مفسر در حوزه انتظار و توجه به آینده جامعه است که باید به او تمسک کنیم.

به گفته فاطمیان پور، کتاب «ما منتظریم» یکی از منظومه‌های فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی است که با مشارکت بنیاد فرهنگی مهدی موعود به چاب رسیده و می‌تواند راهنمای خوبی در حوزه مهدویت باشد.

نهمین فرهنگ‌سرای کتاب از ۱۳ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب واقع در مصلی تهران میزبان علاقه‌مندان است.

نظر شما