جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۴۷
کد خبر: ۹۷۵۲۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
نشست حافظ خوانی روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور سوگل مشایخی در فرهنگ‌سرای کتاب واقع در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست حافظ خوانی روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور سوگل مشایخی در فرهنگ‌سرای کتاب واقع در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد. 

در این نشست مشایخی با خواندن اشعاری از حافظ و نظامی گنجوی پیرامون عشق و سختی‌های مسیر عشق سخنرانی کرد. وی تقویت جوهره عشق را تقویت جوهره آفرینش عنوان کرد و گفت: در رسیدن به عشق به دنبال ماندگاری و مانایی باشید و به دنبال چیزی باشید که فانی نباشد و از عشق و علاقه به موجودات و انسان‌هاست که انسان به عشقی ابدی و ماندگار چون خدا دست پیدا می‌کند که افولی در آن نیست.

وی عشق به خدا را جوهره اصلی آفرینش دانست و علت وجود قدرت عشق را در انسان به منظور رسیدن او به کمال مطرح کرد.

مشایخی با اشاره به اشعار حافظ به توصیف انسان عارف پرداخت و انسان عارف را به آب و کوه تشبیه کرد و گفت: آب جاری است و می‌گذرد، انسان عارف نیز متوقف نمی‌شود. انسان عارف با دیدن کوه استقامت را می‌آموزد.

وی مسیر رشد عارف را به کوه تشبیه کرد و گفت: عارف با گذشتن از سربالایی به موفقیت و کمال می‌رسد که هدف اصلی آفرینش به کمال رسیدن انسان است.

مشایخی در پایان بر معاشرت و انس و الفت گرفتن با کلام حافظ و مولانا و نظامی تأکید کرد و گفت: تبادل انرژی با افراد زیبا سخن، انسان را زیبا می‌کند و چه بهتر که سخنان زیبا، سخنان حافظ و مولانا باشد که بر دل می‌نشیند. افراد کمال‌گرا مانند زنبور هستند که بر گل می‌نشینند و به دنبال زیبایی‌اند و انسان‌های پلید مانند مگس به دنبال پلیدی‌ها هستند. 

نظر شما